تجارب معلمان از تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی

پیام:
چکیده:
آموزش، خصوصا در سطوح دانشگاهی، از مهمترین عوامل موثر بر توسعه در ابعاد مختلف انسانی، اجتماعی و اقتصادی است، بنابراین مطالعه مسائل، عوامل و وضعیت آن نیز بسیار مفید و دارای اهمیت است؛ اما بیشتر تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، پژوهش هایی مبتنی بر آمار و ارقام و یا صرفا نظری بودهاند، این در حالی است که پژوهش های مبتنی بر تجارب افرادی که در یک پدیده یا مساله حضور داشته اند، و بنابراین بهترین مشارکت کنندگان در یک پژوهش هستند، آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. از دیدگاه پدیدارشناسی آنچه که اهمیت دارد، ویژگی های اختصاصی، تجارب زیستی و چگونگی درک و تجربه افراد است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه پدیدارشناختی تجارب معلمان از تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی انجام شده است. نتایج نشان داد که با توجه به زمان و هزینه صرف شده برای تحصیل، ابعاد و نتایج این آموزش ها دارای کارایی لازم و کافی نیست. تجارب معلمان فارغ التحصیل رشته آموزش ابتدایی را میتوان در سه طبقه اصلی شامل عوامل، موانع و مشکلات و راهکارها، دسته بندی کرد. عوامل مثبت در برگیرنده مضامینی نظیر انگیزه و هدف، توانمندی علمی، مهارت و عدالت استاد و برنامه ریزی ارائه آموزش بود. موانع شامل مسائل آموزشی (محتوای نامناسب و غیرمنعطف، زمانبندی فشرده کلاسها، سهلانگاری آموزشی) و همچنین عوامل محیطی (تکنولوژیکی، اطلاعرسانی ) بود.
زبان:
فارسی
صفحات:
42 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1764328 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!