پایه های فرهنگ ایده آل

نویسنده:
چکیده:
فرهنگ ایده ال بر پایه عوامل زیر تشکیل می شود:1- کارسخت 2- ابتکار و نوآوری 3- اعتقاد به ارزشمندی آموزش و پرورش 4- صرفه جویی با هدف سرمایه گذاری
کار اصلی فرهنگ سازی، بعد از رهبران جامعه بر دوش مدیران کسب و کار آن کشورهاست. زیرا کشورهایی پیشرفت می کنند و به رفاه اقتصادی می رسند که شرکت های آن ها سطح بازارهای جهانی را فتح کرده باشند و کشورهایی استانداردهای زندگی خود را ارتقاء می بخشند که شرکت های آن از طریق توسعه منابع پیشرفته و رقابتی همچون دانش، سرمایه گذاری و خلاقیت و نوآوری، سازنده تر از قبل شده باشد زیرا توسعه اقتصادی فرآیندی مستمر است.
یکی از پایه های اعتقادی پیشرفت، پتانسیل لازم در فرهنگ برای ثروت نامحدود است (یعنی در فرهنگ آن انرژی و پتانسیل باشد که جامعه را به سمت یک ثروت نامحدود رهنمون سازد). زیرا این امر مبتنی بر عقاید و نگرش هاست نه مبتنی بر منافع و ثروت های طبیعی و کمیاب که بسیاری از کشورهای جهان سوم حائز آن هستند ولی فقیر هم هستند. در دنیای امروز اگر فرهنگی به جای تکیه بر فناوری و دانش پیشرفته، بر عوامل و منابع طبیعی همچون آب و هوا و موقعیت جغرافیایی و نفت و معادن تکیه کند، سقوط در دره فقر را بر خود خریده است. آیا فناوری و دانش پیشرفته فقط مخصوص کشورهای پیشرفته است؟ هر کشوری با توجه به فرهنگ خودش، شاخص های تعیین رفاه و خوشبختی ملتش را اندازه گیری می کند و بایستی به ارزشهای هر ملت نظر افکند و سیستم ارزشی مناسب جهت کاهش فقر و ایجاد توسعه را پایدار سازد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
77
لینک کوتاه:
magiran.com/p1769652 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!