بینش فراگیران زبان با توانایی های متفاوت نسبت به تغییر کد توسط مدرسان

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
تغییر کد یعنی حرکت بین دو یا چند زبان یا گونه های یک زبان از دیرباز در حوزه آموزش زبان مورد پژوهش قرار گرفته است. در طی سال های گذشته مطالعات زیادی در زمینه دلایل استفاده از تغییر کد و همچنین کاربردهای آن در آموزش زبان خارجی توسط زبان شناسان کاربردی انجام شده است. مطالعه حاضر بینش های فراگیران زبان انگلیسی با توانایی های متفاوت را در مورد استفاده مدرسان زبان از تغییر کد می کاود. همچنین به نقش و کارکردهای تغییر کد در فضای کلاس درس می پردازد. پنجاه مدرس و 105 زبان آموز در مرکز آموزش زبان دانشگاه تهران در این تحقیق حضور داشتند. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه گردآوری شد. نتایج حاصل حاکی از آن بود که به نظر می رسد زبان آموزان سطح مبتدی از استفاده مدرسان از تغییر کد بهره بیشتری می برند حال آنکه زبان آموزان سطوح میانه و بالاتر از میانه کلاس هایی که در آنها صرفا از زبان انگلیسی استفاده می شود ترجیح می دهند. همچنین نتایج نشانه آن بود که استفاده حداکثری از زبان مقصد در کلاس درس ضروری به نظر می رسد. با توجه به سطح فراگیران زبان یافته های پژوهش نشان داد که تغییر کد توسط مدرسان می تواند به عنوان یک راهبرد مفید کاربرد داشته باشد. کلاس های درسی انگلیسی به عنوان زبان خارجی و همچنین مدرسان زبان می توانند از نتایج این تحقیق بهره ببرند.
زبان:
فارسی
صفحات:
233 تا 254
لینک کوتاه:
magiran.com/p1784567 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!