برنامه استراتژیک منطقه پنج عملیات انتقال گاز، بر پایه تکنیک SWOT و روش وزن دهی SWARA با تاکید بر ارائه خدمات سبز

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
سرآمد شدن یک سازمان، فرایند پیوسته ایست که با برنامه ریزی و هدف گذاری آغاز می شود و در طول مسیر با ارزیابی های مداوم و اصلاحات لازم، حذف موانع و تقویت نقاط قوت انجام می شود. درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیداکردن مشکلات آن ، اقدامی حیاتی در فرآیند پیوسته فوق الذکر است. بنا برا ین مد یرا ن تفکر را هبرد ی خو یش را در چا ر چو ب بر نا مه ر یزی استرا تژیک جا مه عمل می پو شا ند. برنامه ریزی استراتژیک فرایند تعیین اولویت کارهایی است که سازمان می خواهد در آینده انجام دهد و کل سازمان را حول یک برنامه واحد برای اجرا گرد هم می آورد. منطقه 5 عملیات انتقال گاز با تو جه به نقش مهم و تاثیر گذ ا رش در عر صه انتقال گاز در مملکت ا یران اسلامی ، برای رسیدن به مامور یتوچشم اندازخود نیا زمندبر نا مه ر یزی ا سترا تژ یک می با شد. بد ین منظو ر جهت تدوین بر نا مه ا سترا تژیک منا سب اقدام شده است. در این تلاش از تکنیکSWOT جهت شناسایی وضعیت موجود و هدف گذاریو همچنین از روش SWARA جهت وزن دهی معیارها استفاده شده است نتیجه ارزیابی عوامل داخلی 2. 47 و عوامل خارجی 2. 53 حاصل شد و هدف رسیدن عوامل داخلی به نقطه قوت با امتیاز3و عوامل خارجی در حد واکنش قوی با امتیاز3 و اتخاذ سیاست تهاجمی تعیین گردید. در این مسیر با با تمرکز بر دو مقوله مدیریت دارایی های فیزیکی در جهت صیانت از اموال شرکت بابهینه کردن تعمیرات و بکارگیری استراتژی های نوین نگهداری- تعمیرات پیشگیرانه و مدیریت کربن در جهت افزایش ایمنیسازمان و حفاظت از محیط زیست از دیدگاه عملیاتی - زیست محیطی و افزایش انگیزه پرسنل از دیدگاه منابع انسانی از مهمترین مسایلی است که درتدوین برنامه استراتژیک به آن پرداخته شد. در این مسیر شفافیت در عملکرد،انعطاف در ارتباطات فراسازمانی،حمایت و پذیرش ایده های نو،فرصت سازی و اعتماد به شرکت های داخلی ،تعهد به رعایت مسایل زیست محیطی و ارج نهادن به تلاش جمعی و فردی کارکنان از جمله اصول ارزشی ما در رسیدن به چشم اندازمیباشد. از این رو منطقه 5 با بهره گیری از توان متخصیصین و امکانات بالقوه این حوزه و همگام با رویکردهاو استانداردهای معتبر دنیا و با تعریف فرآیندهایی در سازمان ،ا به صورت دینامیک در جهت اجرای استراتژی های تدوین شده گام برداشته و تاکنون نتایج مناسبی حاصل شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
47
لینک کوتاه:
magiran.com/p1830614 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!