بررسی اثر نشت مبرد بر عملکرد سیستم مایع ساز گاز طبیعی دو طبقه ای مبرد چند جزئی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این تحقیق، نشتی مبرد در سیستم دو طبقه ای مبرد مایع ساز گاز طبیعی با مبرد چندجزیی مورد بررسی قرار گرفته است. به دلیل عدم وجود یک روش معین برای بررسی نشتی اجزاء مبرد، در این تحقیق با ارائه ی یک روش ابتکاری شبیه سازی نشتی اجزاء مبرد در نقاط پرفشار انجام شده است و صحت روش استفاده شده با مقایسه ی داده های تجربی مورد سنجش قرار گرفته شده است. نتایج حاصله از بررسی نشتی در دو نقطه پر فشار از سیستم نشان می دهد که با وجود نشتی، کار مصرفی ویژه به میزان اندکی کاهش خواهد یافت، اما تولید محصول (گاز طبیعی مایع) به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هم چنین در اثر نشتی، خطر ایجاد تداخل دمایی در مبادله کن های گرما به دلیل کم شدن اختلاف دمای بین جریان های گرم و سرد مشاهده شد که قطعا پس از مدتی باعث اختلال در عملکرد کل فرایند خواهد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
267 تا 276
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.