تحلیل تجربی خواص نانوکامپوزیت های هیبریدی پلی پروپیلن/ پودر چوب/ گرافن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف از این تحقیق ارزیابی برخی خواص فیزیکی، مکانیکی و همچنین ریخت شناسی و رفتار گرمایی نانو کامپوزیت های تشکیل شده از پودر چوب، پلی پروپیلن و گرافن می باشد. در تحقیق حاضر، از مالئیک انیدرید پیوند داده شده با پلی پروپیلن به عنوان عامل جفت کننده، جهت ازدیاد برهم کنش بین اجزا استفاده شد. نمونه های نانو کامپوزیت با مقادیر مختلف گرافن (0، 5/0، 1، 5/1، 2 درصد وزنی) با روش اختلاط مذاب و با استفاده از مخلوط کن داخلی و سپس با روش قالبگیری فشاری تهیه شد. جذب آب، واکشیدگی ضخامت، ریخت شناسی و خواص کششی و رفتار بلورینگی نانو کامپوزیت ها مورد سنجش قرار گرفت. نتایج آزمون ها نشان داد که با افزودن گرافن به نانو کامپوزیت ها تا 1 درصد وزنی، استحکام و مدول کششی آنها به ترتیب 4/33 و 9/7 درصد نسبت به نمونه ی کنترل (بدون گرافن) افزایش یافت. استحکام ضربه ی نانو کامپوزیت ها با اضافه کردن گرافن تا 5/0 درصد وزنی، 7/5 درصد نسبت به نمونه ی کنترل بهبود یافت. همچنین با افزایش گرافن تا 1 درصد وزنی، جذب آب و واکشیدگی ضخامت نانوکامپوزیت ها کاهش یافت. سطح شکست هموار و برهم کنش خوب میان اجزای نانوکامپوزیت ها در حضور مقادیر کم گرافن به وسیله تصاویر میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) نشان داده شد. آنالیز گرمایی با استفاده از گرماسنجی روبشی تفاضلی (DSC) ، نشان داد با افزودن پودر چوب و گرافن به پلی پروپیلن خالص، دمای بلورینگی و مقدار بلورینگی افزایش پیدا می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
191 تا 199
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.