تدوین کاتالوگ ماموریت و الگوریتم شناسایی الگوی مقاوم جهت ارتقای عملکرد سامانه ستاره یاب در طول روز

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
به منظور افزایش عملکرد سامانه ستاره یاب به طول روز نیازمندی های این سامانه در دو بخش کاتالوگ ماموریت و الگوریتم شناسایی مقاوم به غیر ستاره بررسی و تامین شده اند. کاتالوگ مورد استفاده تومس می باشد. به دلیل بالا بودن تعداد اجرام ابتدا کاتالوگ فیلتر گشته و 61 هزار جرم با بالاترین کیفیت موقعیتی و فوتومتری انتخاب شده اند. سپس با استفاده از یکنواخت سازی چیدمان ستارگان، 4000 ستاره به عنوان کاتالوگ ماموریت نهایی استخراج می گردند. با توجه به زیاد بودن اجرام قابل مشاهده در محدوده دید که در کاتالوگ ماموریت و پایگاه داده ذخیره نشده اند، الگوریتم شناسایی الگوی ستاره ی مقاوم به غیر ستاره ها تدوین شده است. این الگوریتم از تبدیل فاصله اقلیدسی ستاره های موجود در کاتالوگ ماموریت به صورت جدول جست و جو استفاده می نماید. تصویری که بیشترین تطبیق را با پایگاه داده داشته باشد به عنوان شناسایی نهایی اعلام خواهد شد. درصد بالای شناسایی صحیح در حضور تعداد قابل توجهی غیر ستاره در کنار حجم محاسباتی کم و فرکانس به روز رسانی مناسب از خصوصیات الگوریتم شناسایی پیشنهادی است.
زبان:
فارسی
صفحات:
117 تا 126
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.