بررسی فرایندها و عوامل دخیل در یادگیری معلم: تحلیل تجربه ی مدرسان ضمن خدمت حین یادگیری حر فه ای بر اساس نظریه اجتماعی-فرهنگی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
درک کاملی از فرایندها و عوامل دخیل در یادگیری معلم وجود ندارد. برای فهم بیشتر آنچه که هنگام یادگیری معلم رخ می دهد، به مطالعات بیشتری نیازاست. از این رو، با استفاده از تئوری اجتماعی- فرهنگی بعنوان یک چهارچوب نظری، یادگیری مدرسان انگلیسی برای اهداف آکادمیک ثبت و بررسی گردید. جهت نیل به این هدف، توصیف مبسوطی از تجربه یادگیری حرفه ای نه مدرس زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک ارائه گردید. یادگیری شرکت کنندگان با آنالیز ذهنیت قبلی آنها در مورد انگلیسی برا اهداف آکادمیک تا دستیابی آنها به درکی عمیقتر از این مسائل در نتیجه گفتگوی تعاملی پیگیری شد. با استفاده از روش مقایسه پیوسته، داده های جمع آوری شده از طریق مشاهده، ضبط و یادشت برداری میدانی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که دستیابی به فهم حرفه ای نیازمند طی فرایند های ’بازگویی فهم فعلی‘، ’بیان کلامی فهم در حال شکل گیری‘ و ’تغییر کامل فهم‘ می باشد. نتایج نشان داد که اقدامات واسطه ای (ابزارهای یادگیری) متناسب به نیاز های یادگیری مدرسان ارائه می گردد. همچنین مشخص گردید که ’روایتگری‘، ’کلام قضاوتی ‘و ’بازگویی‘ فرصت را برای بهره گیری از ظرفیتهای ’گفتار‘ و ’دیگران‘فراهم می کنند. یافته های این تحقیق پیشنهاد هایی برای آموزش معلم ارائه می نماید.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
103 تا 125
لینک کوتاه:
magiran.com/p1850865 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!