عارضه یابی پژوهشی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می آید. اگر پژوهشی انجام نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد. عارضه یابی، نیز تشخیص مشکلات موجود در سازمان و ارائه راهکارهای مناسب و عملی برای رفع آن ها می باشد. پژوهش حاضر به منظور عارضه یابی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دردانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام گرفت.
این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی است که با استفاده از رویکرد تحلیل محتوی انجام شد. جامعه آماری دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود که با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند تعداد 15 نفر به عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش انتخاب شدند. تحلیل داده ها با نرم افزارMaxqda انجام شد. برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد.
داده ها پس از تجزیه و ترکیب در قالب 97 کد اولیه و10 مقوله اصلی دسته بندی گردید. کدهای اصلی شامل مهارت های فردی، نقش استاد، سنجش کیفی، ضرورت پژوهش، مشکلات فردی، جو علمی، مشکلات مجلات، تخلفات پژوهشی، آزادی در انتخاب موضوع پژوهش و مشکلات ساختاری بودند.
زبان:
فارسی
صفحات:
46 تا 57
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.