توانمندی های ذهنی پوتین

نویسنده:
چکیده:
هدف از این نوشتار، دست یافتن به یک الگوی رفتاری در سیاست خارجی پوتین، رئیس جمهور کنونی روسیه به منظور پیش بینی رفتارهای سیاسی او در آینده است. روان شناسی سیاسی شخصیت می تواند به عنوان یکی از روش های مناسب میان رشته ای در حوزه فهم سیاست و شناخت شخصیت های سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد. این مطالعات در گذشته بر اساس روانکاوی و در سال های اخیر با رویکرد شناختی انجام می شود. روان شناسی شناختی در پی پاسخ به این سئوال است که افراد چگونه فکر می کنند. در این مورد، هوش را می توان چتر وحدت بخشی تلقی کرد که ما از طریق آن می توانیم ماهیت انطباقی شناخت انسان را درک کنیم. مطالعه هوش سیاسی پوتین می تواند راه گشای حل مسئله باشد. به اعتقاد اغلب روان شناسان، هوش، توازن میان ساختارهای ذهنی متاثر از محیط پیرامونی و واقعیت های بیرونی را کنترل می کند. برخی از توامندی های ذهنی مانند توان یادگیری، قدرت حافظه، حل مسئله، خلاقیت و تصمیم گیری در سامانه هوشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این نوشتار، نقش این توانمندی ها را در هوش سیاسی این شخصیت با تکیه بر نظریه های شناختی و روان شناسی سیاسی مطالعه می کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
53
لینک کوتاه:
magiran.com/p1872617 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!