ارزیابی تاثیر رسانه های مجازی در توسعه صنعت گردشگری از دیدگاه کاربران شبکه های مجازی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
صنعت گردشگری پس از نفت به عنوان دومین اقتصاد جهان، درآمدهای بسیاری را برای کشورهای مختلف در پی دارد و از طرفی این گسترده ترین صنعت دنیا در حال حاضر به یکی از مولفه های تفکیک ناپذیر زندگی انسان معاصر نیز تبدیل شده است. صنعت گردشگری به علت سازوکار منحصر به فرد اقتصادی خود به عنوان صادرات نامرئی نیز یاد می شود. گردشگری به عنوان پدیده ای چند بعدی و فرا بخشی از عناصر و اجزایی تشکیل شده است که ارتباطات متقابل و چند سویه ی آن ها در قالب یک سیستم یکپارچه و واحد، قابل درک و شناخت است. گردشگری از تلفیق و ترکیب سه حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست در متن شرایط طبیعی به وجود می آید. هدف تحقیق بررسی میزان تاثیر رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی در توسعه گردشگری می باشد. نوع تحقیق کاربردی و ماهیت آن توصیفی تحلیلی می باشد. گردآوری اطلاعات صورت اسنادی و میدانی و با استفاده از پرسشنامه می باشد. جامعه آماری مخاطبان رسانه های اجتماعی و مجازی بوده و پرسشنامه به صورت اینترنتی ارائه شده است. تجزیه و تحلیل یافته ها نیز با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی می باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که بین توسعه صنعت گردشگری و افزایش استفاده از رسانه های مجازی یک خلا یا فاصله وجود دارد ولی با توجه به دیدگاه پرسش شونده ها می توان گفت که با افزایش فعالیت آن ها و گسترش دامنه تبلیغات و خدمات در صنعت گردشگری می توان امید داشت که کاربران این شبکه ها و گردشگران استفاده به از این رسانه ها روی بیاورند و سبب توسعه نوآورانه گردشگری شوند.
زبان:
فارسی
صفحات:
53 تا 69
لینک کوتاه:
magiran.com/p1880686 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!