مروری بر تهیه نانوکامپوزیت های پلیمری با پلیمرشدن انتقال زنجیر افزایشی- جدایشی برگشت پذیر (RAFT)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
نانوکامپوزیت ها ترکیبات تشکیل شده از مخلوط دو یا چند ماده مختلف هستند که به صورت فازهای مجزا بوده و دست کم یکی از اجزای تشکیل دهنده آن ها دارای ابعاد نانومتری (معمولا زیر nm 100) است. نانوکامپوزیت های پلیمری معمولا خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و گرمایی بهتری نسبت به کامپوزیت های معمولی نشان می دهند. پلیمرشدن رادیکالی از پرکاربردترین روش های مرسوم تهیه نانوکامپوزیت های پلیمری است. به علت ارتباط چشمگیر خواص نانوکامپوزیت های پلیمری با درجه پلیمرشدن، رفتار پلیمر تولیدشده قابل پیش بینی نیست. اخیرا به کارگیری روش های پلیمرشدن رادیکالی زنده کنترل شده به منظور تهیه نانوکامپوزیت های پلیمری، به علت مزایای این روش ها، توجه زیادی را جلب کرده است. به طور کلی، تا به امروز سه روش اصلی پلیمرشدن رادیکالی زنده کنترل شده به طور عملی بررسی شده اند که عبارت اند از: پلیمرشدن رادیکالی با واسطه نیتروکسیدها (NMP) ، پلیمرشدن رادیکالی با انتقال اتم (ATRP) و پلیمرشدن انتقال زنجیر افزایشی-جدایشی برگشت پذیر (RAFT). از میان پلیمرشدن های رادیکالی زنده کنترل شده، پلیمرشدن انتقال زنجیر افزایشی-جدایشی برگشت پذیر، به علت دارابودن برتری هایی نسبت به سایر روش های استفاده شده در تهیه نانوکامپوزیت های پلیمری، مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله، به تهیه نانوکامپوزیت های پلیمری بر پایه نانوذرات مختلف مانند نانوذرات برپایه کربن، SiO2 ،Fe3O4 و TiO2 از راه پلیمرشدن انتقال زنجیر افزایشی- جدایشی برگشت پذیر پرداخته شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
16 تا 28
لینک کوتاه:
magiran.com/p1883897 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!