بررسی تطبیقی پیش بینی سودهای مدیریتی با توجه به ارتباط بین ریسک پذیری و ارزش آتی شرکت در صنایع خودروسازی، سیمان و فلزات اساسی

نویسنده:
پیام:
چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی پیشبینی سودهای مدیریتی با توجه به ارتباط بین ریسکپذیری و ارزش آتی شرکت در صنایع خودروسازی، سیمان و فلزات اساسی در بورس اوراق بهادار تهران است. در این راستا با استفاده از نمونه- گیری حذفی سیستماتیک، تعداد 44 شرکت در سه صنعت مورد اشاره برای دوره 6 ساله پژوهش انتخاب شدند. در این پژوهش، ابتدا رابطه بین ریسکپذیری و ارزش آتی شرکتها مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت؛ در ادامه با بررسی سطح پیشبینی سودهای مدیریتی در شرکتهای نمونه، ارتباط بین آنها با ریسکپذیری و ارزش آتی شرکت در صنایع یاد شده مورد آزمون قرار گرفت. روش آماری مورد استفاده جهت آزمون فرضیه های پژوهش، رگرسیون چند متغیره با استفاده از است. یافته های اولیه پژوهش حاکی از آن است که با افزایش ریسکپذیری، ارزش آتی شرکت (EGLS) و (OLS)
روش
در هر سه صنعت افزایش می یابد. از طرفی، نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش بیانگر آن است که بین سطح بالای پیشبینی سودهای مدیریتی و ریسکپذیری شرکت در هر سه صنعت رابطه معنی داری وجود ندارد. از سوی دیگر
نتایج
حاصل از آزمون فرضیه دوم پژوهش نشان داد که در شرکتهای با سطح بالای پیشبینی سودهای مدیریتی در صنایع خودروسازی و سیمان، ریسکپذیری شرکت و ارزش آتی آن، رابطه مثبت ضعیفتری در ارتباط با پیشبینی سودهای مدیریتی دارد؛ درحالیکه در صنعت فلزات چنین رابطهای وجود ندارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
54 تا 70
لینک کوتاه:
magiran.com/p1890613 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!