برنامه ریزی تولید و ذخیره منابع تولید حرارتی در شرایط عدم قطعیت تولید بادی و بار در حضور ذخیره ساز انرژی و پاسخ گویی سمت تقاضا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله مدلی بر اساس برنامه ریزی تصادفی جهت مطالعه تاثیر برنامه های پاسخ گویی بار بر شاخص های اقتصادی و امنیت بهره برداری شبکه قدرت در شرایط عدم قطعیت ارائه شده است. شبکه قدرت موردنظر در این مقاله شامل منابع تولید حرارتی، بادی و ذخیره ساز مغناطیسی ابررسانا است که در آن عدم قطعیت های بار و تولید توان منابع بادی و خروج تصادفی واحدهای تولید و خطوط انتقال درنظر گرفته می شوند. مسئله موردنظر در قالب یک مسئله بهینه سازی تصادفی دومرحله ای مدل سازی شده و با استفاده از تکنیک های حل مسئله برنامه ریزی خطی آمیخته با عدد صحیح حل می شود. نتایج مطالعات در شبکه شش شینه نشان می دهد که به کارگیری منابع ذخیره ساز انرژی و پاسخ گویی سمت تقاضا در کنار ذخیره بخش تولید می تواند ضمن صرفه جویی در هزینه های بهره برداری شبکه قدرت، امنیت شبکه را با وجود عدم قطعیت حفظ نماید. مطالعات حساسیت انجام شده، نشان داده است که استفاده از ظرفیت مناسب این منابع ضمن آن که موجب صرفه جویی در هزینه های شبکه قدرت می شود، قابلیت اطمینان شبکه را نیز بهبود بخشیده و باعث جلوگیری از سرمایه گذاری اضافی می شود. همچنین نتایج به دست آمده نشان می دهد که افزایش خطای پیش بینی بار در مقایسه با خطای پیش بینی باد، تاثیر بیش تری بر هزینه های شبکه قدرت می گذارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
653 تا 665
لینک کوتاه:
magiran.com/p1891719 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!