تجزیه ساختاری تولید جهت ارزیابی تحلیلی تلفات شبکه با در نظر گرفتن تراکم شبکه انتقال

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف از این مقاله بررسی تحلیلی تلفات شبکه در سطوح مختلف بار می باشد. برای رسیدن به این هدف ابتدا در گام اول برنامه بازار اجرا شده و در لم 1 و با کمک ضرایب لاگرانژ مولفه های ساختاری موثر بر تولید واحدها به دست آمده است. با کمک تجزیه ساختاری انجام شده، به صورت تحلیلی حساسیت تولید هر واحد بر تغییر بار هر باس به دست آمده است. در گام دوم، در لم 2 رابطه ای تحلیلی بین تغییر توان انتقالی خطوط و تغییر بار به دست آورده شده است. در نهایت به کمک نتایج لم های یک و دو، شاخص تلفات برای هر باس LIn و شبکه LIsys به صورت تحلیلی ارائه شده است. LIn بیان گر تغییر تلفات شبکه به ازاء تغییر بار باس n می باشد. انتظار می رود که LIn همواره مثبت باشد، اما با توجه به برنامه بازار، مکان نقاط بار و تولید و نیز تراکم، مقدار LIn می تواند بر خلاف انتظار منفی گردد. این موضوع برای شاخص LIsys نیز صادق است. در این مقاله نقطه بحرانی بار برای هر باس و نیز کل شبکه از دیدگاه تلفات شبکه به عنوان میزانی از بار باس و یا شبکه که شاخص LInبرای هر باس و یا LIsys برای شبکه تغییر علامت می دهد، تعریف شده است. به علاوه ناحیه ای از بار که شبکه دارای بیش ترین تلفات می باشد نیز به عنوان ناحیه بحرانی بار از دیدگاه تلفات تعریف می گردد. ناحیه های بحرانی بار از دیدگاه تلفات می تواند در تصمیم گیری جهت مکان های اعمال سیاست های مدیریت مصرف مفید باشد. در انتها مطالعات بر روی سه شبکه استاندارد IEEE انجام شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
825 تا 836
لینک کوتاه:
magiran.com/p1891753 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!