استخراج توابع انتقال به منظور جداسازی انتشار جریان هارمونیکی اولیه و ثانویه در یک مزرعه بادی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
کاربرد مبدل های الکترونیک قدرت در توربین های بادی، منجر به تولید هارمونیک و میان هارمونیک می شود. همچنین کلیدزنی مبدل ها، منجر به اغتشاش توان اکتیو خروجی توربین ها می شود. برهم کنش هارمونیکی مزارع بادی با شبکه بالادستی، انتشار هارمونیک ها در آن و تقویت این انتشارها به واسطه تشدیدهای موجود در کابل های انتقال زیرزمینی، می تواند به افزایش مشکلات کیفیت توان منجر شود. این مقاله روشی را برای مطالعه و دسته بندی انتشارهای جریان هارمونیکی متداول در یک مزرعه بادی ارائه می دهد. این روش از مفهوم تابع انتقال برای ارزیابی سهم جریان هارمونیکی هر توربین بادی در محل اتصال مشترک به شبکه و نیز سهم ولتاژ هارمونیکی پس زمینه شبکه بر اعوجاج جریان هارمونیکی هر یک از توربین ها استفاده می کند. در این راستا، استخراج توابع انتقال ولتاژ و جریان، و امپدانس و ادمیتانس انتقال بر اساس نظریه مدار و مدل سازی هارمونیکی اجزای مزرعه بادی از سمت ولتاژ متوسط ترانسفورماتور توربین در حوزه فرکانس انجام می شود. دو دسته انتشار هارمونیکی تحت عنوان "انتشار اولیه" و "انتشار ثانویه" بر اساس این توابع بررسی می شود. به کمک این روش می توان سهم هر توربین و نیز سهم شبکه را در انتشار برآیند مزرعه بادی تفکیک کرد. همچنین تاثیر تابع انتقال فیلتر LCL رایج در توربین های بادی بر هر یک از آن توابع انتقال بررسی می شود. نتیجه مهم حاصل شده این است که حضور این فیلتر باعث می شود دامنه تابع انتقال هارمونیکی اولیه از توربین به توربین در محدوده فرکانسی معینی از دامنه تابع انتقال اولیه از توربین به شبکه بیش تر باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
867 تا 878
لینک کوتاه:
magiran.com/p1891761 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!