شبیه سازی اجزاء محدود فرآیند شکل دهی افزایشی دو نقطه ای قطعات با فرم آزاد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
روش شکل دهی تدریجی دو نقطهای تکنیکی نوین برای تولید قطعات پوسته ای محسوب میشود. این روش به دلیل استفاده از سنبه زیرین در حین فرآیند نسبت به همتای خود یعنی روش شکل دهی تدریجی تک نقطه ای دارای پیچیدگی های به مراتب بیشتری است. بنابراین، شبیه سازی عددی این تکنیک نوین به منظور کاهش هزینه ها در فرآیند عملی، بررسی پارگی ورق و بررسی پارامترهای مختلف فرآیند امری ضروری به نظر میرسد.
بر اساس بررسی های انجام شده، شبیه سازی شکل دهی تدریجی دو نقطه ای در معدود تحقیقاتی برای قطعات با فرم های مشخص نظیر نیم کره و هرم منتظم ناقص که مسیر ابزار به سادگی با توابع ریاضی قابل تعریف است، انجام شده است. این در حالی است که روش اتخاذ شده برای شبیه سازی شکل دهی تدریجی دو نقطهای در این مقاله محدود به فرم خاصی نیست و این استقلال از هندسه وجه تمایز اصلی این پژوهش است که امکان بررسی شکلدهی تدریجی دونقطهای بر روی دامنه گستردهای از قطعات با فرم دلخواه را فراهم میکند.
در این روش در ابتدا نقاط مسیر ابزار با استفاده از نرم افزار مربوطه استخراج شده و سپس به کمک نرم افزار اجزاء محدود تحلیل فرآیند شکل دهی صورت میگیرد. در مطالعه حاضر نشان داده خواهد شد که چگونه نتایج شبیه سازی شده می تواند برای دستیابی به اطلاعات مفید در مورد پاره شدن ورق در حین تغییرشکل و انتخاب ماشین کنترل عددی مناسب برای شکل دهی و کیفیت مطلوب ورق تغییرشکل یافته مورد استفاده قرار گیرد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
26 تا 35
لینک کوتاه:
magiran.com/p1893566 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!