وضعیت مدیریت صنعت بیوتکنولوژی پزشکی در اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا و پیشنهاد راهکار برای ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
بیوتکنولوژی پزشکی یکی از جدیدترین رشته های بیوتکنولوژی است که موجب تغییرات شگرفی در تشخیص و درمان بیماری های مختلف شده است. این موضوع در کشور ما طرحی نو بوده و کمتر بدان توجه شده است. هدف از مطالعه حاضر، مرور مهمترین استراتژی های کاربردی اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا به عنوان پیشتازان عرصه بیوتکنولوژی پزشکی برای شناخت این صنعت نوین و ارائه راهکارهای عملی برای ایران می باشد.
روش ها
این مطالعه مروری غیر سیستماتیک است که در سال 1394 انجام شده است. در این مطالعه از روش مرور حیطه توسعه یافته برای تحلیل داده ها استفاده شده است. شاخص های مورد مطالعه در این پژوهش شاخص های اقتصادی و شاخص های آموزشی می باشند. داده ها از طریق بررسی مقالات و متون کتابخآن های، جستجوهای اینترنتی و مراجعات مستقیم به سازمآن های مرتبط با موضوع این پژوهش جمع آوری شد.
نتایج
درآمد شرکت های بیوتکنولوژی پزشکی در مجموع 8 درصد، هزینه های تحقیق و توسعه 5 درصد و درآمد خالص در سال 2012 نسبت به سال قبل 37 درصد رشد یافته است. شرکت های رهبران مالی نسبت به شرکت های دولتی و سایر شرکت ها، پیشتاز هستند. وضعیت این صنعت در آمریکا بهتر از کانادا و اتحادیه اروپا مشاهده شد. همچنین، مشاهده می شود بیشترین میزان های رشد در شرکت های رهبران مالی آمریکا و پس از آن در شرکت های دولتی آمریکا بوده است. در خصوص وضعیت شاخص های آموزشی در صنعت بیوتکنولوژی، مشاهده شد تعداد سرفصل های آموزشی برای مدیریت ارشد کسب و کار، بیش از سرفصل های آموزشی بیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی پزشکی است.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج لزوم توجه به حمایت از ایجاد موسسات خصوصی و تشویق آن ها به تفکر اقتصادی، صنعتی و بازاریابی جهانی به دانش حاصل از بیوتکنولوژی و نیز الحاق به قوانین جهانی مالکیت معنوی و تجارت جهانی، که زمینه ساز ورود به این عرصه و بازار جهانی می باشد، ضروری به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
صفحات:
46 تا 54
لینک کوتاه:
magiran.com/p1895840 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!