مشخصه های مختلف مانتو دانشگاهی و نحوه اثرگذاری آن ها بر انتخاب افراد (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
شناخت معیارها و مشخصه هایی که برای پوشاک دانشجویی می توانند مهم و از درجه اهمیت بالاتری برخوردار باشند، همیشه یکی از دغدغه های نه تنها دانشجویان بلکه مدیران و مسئولین دانشگاه است که با درجات متفاوت، در محیط های علمی دانشگاه های داخلی و همچنین خارجی به طریق صریح و شفاف و در قالب آیین نامه ها و مقررات و یا غیرصریح به صورت توصیه ها، نمود پیدا کرده است. در این پژوهش به بررسی عوامل موثر و مهم در انتخاب مانتو دانشگاهی دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخته شده است. روش تحقیق در این پژوهش استفاده از روش توصیفی- پیمایشی است. بدین منظور ابتدا پرسشنامه به روش گروه های متمرکز تهیه گردید. در مرحله بعد، 116 نفر با میانگین سنی 22 سال به صورت تصادفی انتخاب، و پرسشنامه ها توسط دانشجویان کامل شدند. اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه افراد، گردآوری و داده ها با استفاده از روش های آماری تحلیل توصیفی و تحلیل عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد مهمترین ویژگی های مانتو برای دانشجویان راحتی و تن خور آن است و عواملی مانند مقطع تحصیلی، وضعیت تاهل و نوع پوشش دانشجویان می تواند بر انتخاب مانتو تاثیرگذار باشد. همچنین این پژوهش نشان داده است خانم ها برای انتخاب و خرید مانتو خود سه عامل اصلی در تصمیم گیریشان نقش اساسی و مهم را ایفا می کند که عامل اول توصیف کننده رفتارهای خرید، عامل دوم توصیف کننده معیار تزیین و تظاهر و عامل سوم توصیف کننده شاخصه تناسب و تطابق است.
زبان:
فارسی
صفحات:
39 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p1898035 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!