تحلیل دامنه حرکتی و سرعت زاویه ای مفاصل اندام تحتانی در بیماران دارای رباط صلیبی قدامی بازسازی شده هنگام فرود از ارتفاع

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
آسیب رباط صلیبی قدامی شایعترین آسیب رباطی اندام تحتانی بوده که بازسازی آن بعنوان یک رویکرد درمانی مناسب توصیه شده است. حال برای محققان این سوال مطرح است که آیا الگوهای کینماتیکی تغییریافته در اندام تحتانی بعد از جراحی تصحیح می شوند یا خیر؟ مطالعه حاضر باهدف تحلیل دامنه حرکتی و سرعت زاویه ای مفاصل اندام تحتانی افراد دارای رباط صلیبی قدامی بازسازی شده هنگام فرود از ارتفاع انجام شد. تکلیف فرودازجعبه، 3 گروه سالم (کنترل) و دارای رباط صلیبی قدامی بازسازی شده (تجربی) در2 آزمودنی مرد در 20.
مواد و روش ها
بعدی دامنه حرکتی وسرعت زاویه ای مفاصل اندام تحتانی با استفاده از 3پرش عمودی-فرود و پرش ازمانع-فرود شرکت کردند. اطلاعات پردازش گردید. visual3Dدوربین ثبت و بوسیله نرم افزار. )p=0/00.
یافته ها
درصفحه ساجیتال دامنه حرکتی مفاصل زانو و ران بیماران کمتر و در مفصل مچ بیشتر از افراد سالم بود (صفحه سرعت زاویه ای مفاصل مچ و زانوی 3). در هرP 0. 05 صفحه ی دیگر، دامنه حرکتی زانوی بیماران بیشتر از افراد سالم بود (2در). متغیرهای تحقیق تقریبا در تکلیف فرود از P 0. 05بیماران کمتر و درمفصل ران درصفحات ساجیتال وافقی بیشتر از افرادسالم بود (.) P 0. 05جعبه کمترین میزان و درتکلیف پرش ازمانع-فرود بیشترین میزان را نشان دادند.
نتیجه گیری
افراد دارای رباط صلیبی قدامی بازسازی شده، هنگام اجرای تکالیف دشوار همانند فرود، الگوهای کینماتیکی سال 2 غیرطبیعی در مفصل زانو به نمایش می گذارند که به تبع آن، مکانیسم های جبرانی در مفاصل مجاور ایجاد شده وحداقل تا بعد از بازسازی رباط صلیبی قدامی همچنان پابرجا خواهند بود. این افراد درصورت عدم مراقبت، در معرض آسیب مجدد رباط صلیبی قدامی و مستعد گسترش اوستئوآرتریت زانو در بلندمدت می باشند.
زبان:
فارسی
صفحات:
14 تا 24
لینک کوتاه:
magiran.com/p1902099 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!