شناسایی جریان های مخرب در شبکه با به کارگیری اجماع

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقوله امنیت در شرایط جدید جهانی ابعاد متفاوتی پیدا کرده است. یکی از حوزه های امنیتی که در شرایط جدید جهانی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است، حوزه امنیت سایبری است. در این تحقیق برای مطالعه بر روی حملات ناشناخته دو هانی نت آزمایشگاهی مجازی در دو مکان مختلف طراحی شده و همچنین از سایر مجموعه داده های علمی استفاده گردیده است. در داده های شبکه ای، مشکل داده های نامتوازن اغلب اتفاق می افتد و موجب کاهش کارایی در پیش بینی برای رده هایی که در اقلیت هستند، می گردد. در این مقاله برای حل این مشکل، از روش های یادگیری جمعی استفاده گردیده است تا بتوان مدلی خودکار ارائه نمود که با استفاده از فنون مختلف و با استفاده از یادگیری مدل، حملات شبکه به ویژه حملات ناشناخته را شناسایی نماید. روش های جمعی، بسیار مناسب برای توصیف مشکلات امنیتی رایانه ای می باشند زیرا هر فعالیتی که در سیستم های رایانه ای انجام می گیرد را می توان در سطوح چند انتزاعی مشاهده کرد و اطلاعات مرتبط را می توان از منابع اطلاعاتی چندگانه جمع آوری نمود. روش تحقیق بر اساس تحلیل های آماری جهت برسی میزان صحت و درستی نتایج و میزان اتکاپذیری آن ها صورت گرفته است. در این مرحله به کمک فنون و آزمایش های آماری نشان داده شده که عملکرد الگوریتم طراحی شده با رای گیری وزنی پیشنهادی بر اساس الگوریتم ژنتیک نسبت به دوازده طبقه بند دیگر بهتر می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
93 تا 108
لینک کوتاه:
magiran.com/p1902599 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!