پیش بینی عمر خستگی آسفالت حاوی الیاف پلی اتیلن بازیافتی براساس پارامترهای انرژی تلف شده در دما و فرکانس متغیر

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این تحقیق امکان پیش بینی عمر خستگی آسفالت مسلح شده با الیاف پلی اتیلن بازیافتی (PET) با استفاده از پارامترهای انرژی تلف شده بررسی شد. آزمایش های خستگی با استفاده از خمش چهارنقطه ای در سه دمای 5-، 10 و 20 درجه سانتیگراد و دو فرکانس 2 و 10 هرتز بر روی نمونه های مسلح شده انجام شد. قطر متوسط الیاف برابر با 30 میکرومتر و طول الیاف برابر با 1 و 2 سانتیمتر بود. همچنین درصد الیاف برابر با 5/0، 0/1، 5/1 و 0/2 درصد نسبت به وزن قیر انتخاب گردید. نتایج حاکی از افزایش شیب نمودارهای خستگی با افزایش دما بود. در یک فرکانس ثابت عمر خستگی نمونه های مسلح شده بیشتر از نمونه شاهد بوده و تاثیرات مفید الیاف در دماهای بالاتر و در سطوح کرنش پایین محسوس تر بود. در مدل های خستگی اولیه از انرژی تلف شده اولیه یا تجمعی استفاده می شد. در مدل های جدید تر از مفهوم نسبت انرژی تلف شده پارامتر محدوده ثبات (PV) تعریف گردید. در این تحقیق تعریف جدیدی برای محاسبه پارامتر PV براساس مفهوم میانگین متحرک ارائه گردید (PV2). در نهایت با تحلیل های انجام شده مدل های خستگی ارائه شده براساس هر دو پارامتر PV1 و PV2 یک رابطه توانی بوده که مستقل نوع مخلوط، دما و فرکانس آزمایش بوده اند. همچنین در تعریف جدید ارائه شده (PV2) با دقتی مشابه یا حتی بالاتر از تعریف قبلی (PV1) امکان پیش بینی عمر خستگی وجود دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
93 تا 110
لینک کوتاه:
magiran.com/p1905080 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!