تحلیل و آسیب شناسی پژوهش های حسابداری برمبنای رویکرد تصمیم گیری چند معیاره

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

شیوه صحیح تدوین و تنظیم مقالات بر اساس دستورالعمل های علمی، یکی از عواملی است که بر کیفیت ساختاری مقالات تاثیر می گذارد. این مطالعه، باهدف ارزشیابی کیفیت ساختاری مقالات منتشرشده در مجلات علمی- پژوهشی در حوزه حسابداری انجام گرفت. این مقاله ترکیبی از رهنمودهای یافت شده در مقالات راجع به ساختار و نوشتن مقالات علمی را در حوزه حسابداری و از طریق نظر خبرگان در این حوزه (شامل اساتید دانشگاهی و سردبیران مجلات در حوزه حسابداری) در سال 96 از طریق توزیع پرسشنامه مشخص نمود و آسیب‏پذیرترین بخش‏ های مقالات مربوط در این حوزه را با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی تعیین نمود. نتایج بیانگر آن است که بخش های مربوط به منابع و ماخذ و نتیجه گیری در پژوهش‏ های حسابداری دارای وضعیت مناسب و مطلوبی هستند. بیان مسئله، پرسش‏ های پژوهش، اصالت موضوع، هدف مقاله، روش پژوهش و جامعه پژوهش وضعیت متوسطی دارند. پیشینه پژوهش، مقدمه، محدودیت پژوهش، ابزار پژوهش، پیوست‏ها، کلیدواژه‏ ها و پیشنهاد ها معیار هایی هستند که در وضعیت مناسبی قرار ندارد و به عنوان دیگر می توان گفت این معیارها آسیب‏ های پژوهش‏ های حسابداری است. نتایج این تحقیق می تواند به ایجاد الگویی مناسب در جهت ساختار اصلی مقالات منتشرشده در مجلات حسابداری کمک نموده و با در نظر گرفتن نیاز خوانندگان خود مقالات را به نحوی تدوین نماید که در غیاب نویسنده پاسخگوی پرسش های احتمالی خوانندگان باشند و کمترین ابهام را در ذهن آنان ایجاد کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
117 تا 134
لینک کوتاه:
magiran.com/p1912190 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!