سخن سردبیر

نویسنده:
نوع مقاله:
یادداشت تحریریه (ترویجی)
چکیده:
امروزه موضوع «شناورهای تندرو» به یکی از پرکاربردترین واژه ها و مفاهیم در صنعت دریایی کشور تبدیل شده است.
از دلایل توسعه این نوع شناورها می توان به نیازهای واقعی صنایع و سازمان های مختلف از جمله صنایع دفاعی، سازمان های مرتبط با تفریح و گردشگری، صنایع شیلات، سازمان امداد و نجات دریایی، گش تهای ساحلی و انتظامی و همچنین فدراسیون های قای قرانی و… اشاره نمود. از سوی دیگر، علی رغم ساخت و تولید طر حهای متنوعی از این شناورها برای کاربر ی های مختلف، هنوز تحقیقات زیادی لازم است تا بتوان دسترسی کاملی به دانش علمی و فنی کامل این محصول پیدا نمود. خوشبختانه کشور ما در زمینه این صنعت استراتژیک در جایگاه ویژه ای در سطح دنیا قرار دارد و دانشگا ه ها و مرا کز تحقیقاتی کشور ما به خوبی توانسته اند مسیر تولید علم و دانش فنی این محصول را با سرعت زیادی طی کنند. لیکن وجود مرزهای طولانی دریایی و تنوع کاربردهای شناورهای تندرو ایجاب می نماید تا همچنان مرا کز تحقیقاتی و دانشگاهی با شتاب بیشتری نسبت به گذشته به تحقیق و توسعه در این زمینه بپردازند.
مجله علمی ترویجی مهندسی شناورهای تندرو در تلاش است تا با انتشار دستاوردهای محققین این حوزه و «تخصصی تر نمودن» مطالب خود در شماره های آتی، بستر ارتباطی مناسبی را برای تبادل یافته های محققین این حوزه فراهم نماید.  این مجله با نگاه «ترویج علم و رویه های مهندسی» این صنعت، مشتاقانه دستاوردهای محققین را در حوزه های مختلف مهندسی شناورهای تندرو از جمله طراحی فرم و سازه بدنه، طراحی سیستم رانش، طراحی سیستم محرکه و روش های افزایش بازدهی و کاهش مقاومت بدنه و… جهت انتشار پذیرا خواهد بود.
با استعانت از خداوند متعال و همکاری و همیاری صادقانه ت کتک شما مسئولین، محققین و کاربران امیدواریم این مجله بتواند نقش، جایگاه و اثرگذاری خود را بر روند توسعه این صنعت فراهم نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
3
لینک کوتاه:
magiran.com/p1912856 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!