طراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان،مورد مطالعه قطار شهری تهران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بیشتر تحقیقات انجام شده در خصوص ارایه یک مدل شایستگی با نگاهی کلی بر ویژگی های رفتاری و انتخاب و دسته بندی ویژگی ها بر مبنای نظریات کارمندان و متخصصین درون و برون سازمانی صورت گرفته اند و کمتر تحقیقی می توان یافت که به طور ویژه هدف سود دهی سازمان را در جهت انتخاب مدل شایستگی بررسی نموده و مبزان تاثیر گذاری آن را بر بهره وری و سود دهی سازمان بررسی نموده باشد. در این پژوهش با مطالعه تحقیقات انجام شده قبلی در دو حوزه منابع انسانی و مدیریت سود در حسابداری و با استفاده از چک لیست محتوائی به روش دلفی نود ونه مولفه شایستگی مدیریتی انتخاب شد. بر این اساس پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش تهیه گردید که بخش اول اطلاعات جمعیت شناختی و بخش دوم اهمیت هر یک از مولفه های شایستگی مدیریتی در سود دهی سازمان مورد پرسش قرار گرفت. جمعیت کل جامعه ی آماری 2141 نفر مدیران، معاونان، مشاوران، سرپرستان و کارشناسان قطار شهری بود، که حجم نمونه 326 نفر تعیین گردید. پرسشنامه توزیع و اطلاعات جمع آوری و تحلیل گردید. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه 22) در دو سطح آمار توصیفی واستنباطی انجام شد. در بخش آمار توصیفی مشخصه های آماری مانندفراوانی ، درصد، میانگین و انحراف معیار، و در بخش آمار استنباطی آزمون تی تک نمونه ای، آزمون تحلیل عاملی، آزمون همبستگی پیرسون و شاخص اولویت توسعه استفاده شد.
نتایج
نشان میدهد بیشترین همبستگی بین اخلاق حرفه ای و تحول گرایی و کمترین همبستگی مربوط به مدیریت منابع انسانی با تمرکز بر مشتری بود.
زبان:
فارسی
صفحات:
149 تا 166
لینک کوتاه:
magiran.com/p1913694 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!