کاوشی بر پیامدهای انواع سبک های رهبری در سیستم های آموزشی

نویسنده:
چکیده:
یکی از منابعی انسانی که به تحقق اهداف و عملکرد سیستم های آموزشی کمک می کند بی تردید رهبری مدیرانآموزشی خواهند بود. در موفقیت سازمان های آموزشی رفتارهای رهبری مدیر بسیار حیاتی است و اگر بخواهیم مدارس و آموزشگاه ها اثربخش عمل نمایند، و به اهدافشان برسند و جوی سالم در سیستم برقرار نمایند لازم است که اهمیت برابر به رفتارهای رهبری و رفتارهای اداری مدیران داده شود. رهبری و مدیریت آموزشی متفاوت اند؛ اما هر دو مهم هستند. یک رهبر پیروانش را متوجه ماموریت اصلی سازمان می کند و در آنها میل، علاقه، شور و شوق، انرژی معنوی، عاطفی و فیزیکی ایجاد می کند، تا در یک تلاش هماهنگ برای رسیدن به رسالت و اهداف سازمان تلاش کنند. مروری بر پژوهش های صورت گرفته نشان داد که سبک های متنوع رهبری اعم از رهبری اصیل، رهبری خدمتگزار، رهبری تحولی، رهبری معنوی، رهبری اخلاقی… با پیامدهای مثبت رفتاری کارکنان و اثربخشی سازمانی همراه هستند که بسیار قابل تامل اند و در فضای نامطمئن و رقابتی امروز تضمین بقای سازمان می شوند. این مقاله از نوع توصیفی بوده و در آن برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
38
لینک کوتاه:
magiran.com/p1917389 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!