تبیین راهبردهای اتخاذ شده توسط دختران نوجوان جهت تداوم فعالیتهای ورزشی

پیام:
چکیده:
مقدمه
حفظ فعالیت بدنی یک فرآیند فعال است که در آن فرآیند، لازم است افراد فعالانه از راهبردها و تکنیک هایی برای تداوم فعالیت بدنی استفاده کنند. پژوهش حاضر به منظور درک این راهبردها از دیدگاه دختران نوجوان که غالبا نسبت به همتایان پسر به میزان قابل توجهی از فعالیت بدنی کمتری برخوردارند، طراحی گردید.
روش ها
این پژوهش به شیوه تحلیل محتوای کیفی و از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند با 25 مشارکت کننده (16 دختر نوجوان، 7 مادر و 2 پدر) انجام گرفت. جمع آوری داده ها تا زمان اشباع داده ها ادامه یافت. کلیه مصاحبه ها پس از ضبط شدن، خط به خط دست نویس و در نهایت با رویکرد تحلیل محتوای متعارف و با استفاده از نرم افزار OneNote تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: راهبرد «تکاپوی نیل به کمال» با طبقات بازنگری تجارب، تصمیم گیری و فعالیت مدبرانه؛ راهبرد غالبی بود که دختران نوجوان جهت تداوم فعالیت های ورزشی خود به کار می گرفتند. بحث و نتیجه گیری: دختران نوجوان این مطالعه با به کارگیری راهبردهای شناختی و رفتاری متناسب با شرایط خود، موجب تسهیل تداوم فعالیت های ورزشی خود گردیدند؛ بنابراین به نظر می رسد توجه به ایجاد شرایط برای انتخاب، تصمیم گیری و به کارگیری راهبردها از سوی خود نوجوان، در تداوم فعالیت های ورزشی مفید باشد
زبان:
فارسی
صفحات:
227 تا 238
لینک کوتاه:
magiran.com/p1920340 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!