ارتباط بین کیفیت هوا با موارد سکته های قلبی در یزد در سال 2016

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
آلودگی هوا یکی از بزرگترین خطرات زیست محیطی در جهان است. هدف از این مطالعه بررسی ارتباط بین کیفیت هوا و موارد سکته های قلبی در یزد می باشد.
روش ها
این یک مطالعه از نوع اکولوژیک در شهر یزد انجام سد. در این مطالعه، کلیه افراد مرجعه کننده به پذیرش های اورژانسی دچار سکته قلبی در شهر یزد در سال 1395 وارد مطالعه شدند. جمع آوری داده های مربوط به غلظت روزانه آلاینده های هوا، از جمله پنج آلاینده SO2، CO، O3، NO2 و PM10 و تایید شده بر اساس معیارهای بهداشت جهانی و در مرحله بعدی داده های خام از آلاینده های هوا مربوط به هر ایستگاه با استفاده از معادله و جدول استاندارد مقادیر AQI برای هر آلاینده تعین گردید و آلاینده دارای بالاترین شاخص به عنوان یک آلاینده مسئول در روز معرفی شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار Excel 2007 و R (3. 4. 3) استفاده شد همچنین سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.
یافته ها
با توجه به اندازه گیری های آلاینده های هوا در 349 روز در 245 روز شاخص کیفیت هوا استاندارد (AQI <100) و در 104 روز از سال بالاتر از حد استاندارد (AQI >100) مشاهده شد. . در 86 روز، از104 روز آلاینده های PM10 و CO به عنوان آلاینده های مسئول معرفی شد
نتیجه گیری
با توجه به اینکه در 104 روز از سال، کیفیت هوا از استاندارد فراتر رفته است. در روزهایی که کیفیت هوا بیش از استاندارد است، کودکان و سالمندان موارد احتیاطی را رعایت فرمایند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
250 تا 255
لینک کوتاه:
magiran.com/p1922659 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!