تاثیر ویژگی های کیفی سیستم اطلاعات مالی بر مدیریت هزینه در ناجا ( مورد مطالعه استان آذربایجان شرقی )

پیام:
چکیده:
با توجه اهمیت اطلاعاتی که سیستم های اطلاعات حسابداری در اختیار مدیران و تصمیم گیرندگان سازمان قرار می دهد، رعایت ویژگی های خاص آنها ضرورت دارد. از این رو، تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر ویژگی های کیفی سیستم های اطلاعات مالی بر مدیریت هزینه در ناجا انجام پذیرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل فرماندهان و معاونین و مدیران در سطح فرماندهی انتظامی و فرماندهی مرزبانی و فرماندهی مراکز آموزش و یگان ویژه استان آذربایجان شرقی می باشد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردیده است. نمونه تحقیق نیز با استفاده از فرمول کوکران 91 نفر تعیین و پرسشنامه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده در بین نمونه آماری توزیع گردید. نتایج پژوهش با استفاده از آزمون ضریب پیرسون نشان داد که ویژگی های کیفی اطلاعات مالی شامل مربوط بودن ، قابل اتکا بودن ، قابل مقایسه بودن و قابل فهم بودن بر مدیریت هزینه در ناجا تاثیر دارد که بر اساس ضریب تعیین محاسبه شده متغیرهای ویژگی های کیفی 37 درصد مدیریت هزینه را تبیین نمود. مولفه مربوط بودن با 30 درصد، قابل مقایسه بودن 28 درصد و قابل فهم بودن 25 درصد، و قابل اتکا بودن با 14 درصد کمترین تاثیر را بر مدیریت هزینه در ناجا دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
119 تا 134
لینک کوتاه:
magiran.com/p1928712 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!