احصاء و تدوین الگوی رفتاری مطلوب ماموران گشت و افسران نگهبان کلانتری های استان البرز

نویسنده:
پیام:
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر ترسیم الگوی رفتاری مطلوب ماموران گشت و افسران نگهبان استان البرز می باشد. پژوهش حاضر از نظر ماهیت جز تحقیقات کیفی-کمی است که در مرحله اول نمونه در حد اشباع تعیین ودر مرحله دوم 83 نفر از کارشناسان و خبرگان حوزه های مرتبط به صورت هدفمند انتخاب و به ابزار تحقیق که روایی و پایایی ان به تایید رسیده است ،پاسخ دادند. یافته های تحقیق در مرحله کیفی نشان داد که ابعاد رفتاری مطلوب پلیس شامل شخصیت،هوش و مهارتهای حرفه ای است که هر کدام از این ابعاد شامل مولفه ها و هر مولفه شامل شاخص های متنوعی است که در مدل بدست امده تشریح شده است. اما در مرحله تحلیل داده ها نتایج نشان می دهد هر سه بعد الگو بهمراه مولفه ها و شاخص های بدست امده دارای بار عاملی بوده و تنها شاخص شوخ طبعی مورد تایید قرار نگرفت. علاوه بران در بعد شخصیت،مولفه ثبات عاطفی،در بعد هوشی،مولفه هوش هیجانی ودر بعد حرفه ای ،مولفه اخلاق حرفه ای در اولویت اول هستند. بنابراین می توان گفت ماموران گشت و افسران نگهبان کلانتری های استان البرز دارای الگوی رفتاری خاصی هستند که ممکن است با سایر کارکنان استان متفاوت باشند واین الگو می تواند معیاری برای بکارگماری،اموزش و ارزیابی عملکرد این دسته از کارکنان باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
16 تا 25
لینک کوتاه:
magiran.com/p1928768 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!