تعیین وزن بهینه بطری سرم 500 سی ‏سی با استفاده از طرح آزمایشی k2 (مطالعه موردی در شرکت داروسازی ثامن)

پیام:
چکیده:
در فرآیندهای صنعتی و تولیدی، عوامل ورودی متعددی با سطوح مختلف وجود دارند که هرکدام ممکن است بر روی مشخصات محصول نهایی تاثیرگذار باشند. روش طراحی آزمایشها به عنوان یکی از روش های بهبود کیفیتی نوین، با انجام طرحهای آزمایشی، مهمترین عوامل موثر بر کیفیت محصول را شناسایی و سطوح بهینه آنها را تنظیم می کند. هدف این تحقیق تعیین وزن استاندارد بطری سرم 500 سی‏سی با روش طرح آزمایشی k 2 به حدی که اگر ضخیم‏تر از آن گردد باعث افزایش مصرف ماده اولیه P. P. و زیان شرکت شده، و اگر کمتر از حد استاندارد مصرف گردد سبب دفرمه شدن بدنه و ضایع شدن محصول می‏گردد. چون فرآیند تولید سرم با مقداری ضایعات غیر قابل اجتناب در قسمت بالا و پایین سرم مواجه است که این ضایعات هیچ شکل خاصی نداشته، اما تغییرات پی در پی در وزن آن ها سبب می‏شود که کنترل مصرف به درستی صورت نگیرد لذا پس از تعیین وزن استاندارد سرم باید شرایط تنظیم دستگاه بررسی شود تا بتوان به تولید محصول با وزن استاندارد نزدیک شد و وزن ضایعات عادی تحت کنترل باشد. در این مطالعه سعی شد تا با استفاده از طرح آزمایشی k 2 عوامل موثر بر وزن بطری سرم شناسایی شود. پس از تحلیل های صورت گرفته و بررسی کفایت مدل نتایج آنالیز واریانس و نمودارهای اثرات اصلی نشان داد که به ترتیب تایم‏سیکل، دمای هیترها، و دور اکسترودر بیشترین تاثیر مستقیم را در وزن بطری دارند که با کنترل این عوامل ، می توان نوسانات وزن بطری را کاهش داد.
زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 33
لینک کوتاه:
magiran.com/p1932555 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!