حسابرسی ثبت گزارش های پرستاری در بخش های عمومی و ویژه بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف
گزارش های پرستاران از مهم ترین مستندات قانونی نشان دهنده وضعیت عمومی بیماران است. گزارش های پرستاری باید کامل و دقیق باشد؛ چراکه در صورت متهم شدن به قصور، می توان به آن استناد کرد. پژوهش حاضر قصد دارد به حسابرسی ثبت گزارش های پرستاری در بخش های عمومی و ویژه بیمارستان شهید یحیی نژاد در دانشگاه علوم پزشکی بابل بپردازد..
مواد و
روش
مطالعه حاضر، مقطعی و گذشته نگر است که با بررسی پرونده بیماران در بخش های عمومی و ویژه با استفاده از چک لیست اعتباربخشی وزارت بهداشت، جهت ارزیابی گزارش های پرستاری انجام شده است. جامعه آماری موردمطالعه شامل 250 پرونده بیمار و گزارش پرستاری مربوط به 124 پرستار، متشکل از 105 نفر خانم و 19 نفر آقا بودند.
یافته ها
نتایج حاصل نشان داد که میانگین نمرات گزارش ها در بین پرستاران 38.12±54.77 بود. پرستاران با مدرک کارشناسی ارشد به طور معناداری نمرات بیشتری از پرستاران با مدرک کارشناسی دریافت کردند (0/047=P). نتایج آزمون من-ویتنی نشان داد که نمرات گزارش های پرستاری در بین بخش های ویژه و عمومی (0/187=P) اختلاف معنی داری نداشت. کار آیی پرستاران باسابقه کاری زیر 10 سال بیشتر از سایرین بود (0/001=P) خلاصه شده است
نتیجه گیری
به طورکلی رابطه سطح دانش، معلومات و دقت در گزارش نویسی مشهود است؛ لذا نقش آموزش باکیفیت و کمیت بالاتر در بهبود گزارش ها انکارناپذیر است. همچنین می توان به جایگزینی پرستاران باسابقه زیاد از طریق همکاران جوانشان اعتماد کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
24 تا 29
لینک کوتاه:
magiran.com/p1940909 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!