بررسی تاثیرات متقابل رقابت پذیری و کارآفرینی، و اثرات آن ها بر رشد اقتصادی

پیام:
چکیده:
کارآفرینی از عوامل اساسی رقابت و نوآوری در بین بنگاه ها، و همچنین در صحنه ی ملی و بین المللی اقتصاد به حساب می آید. برای اینکه بتوان محیطی مساعد برای ترویج و توسعه کارآفرینی فراهم ساخت، باید توانست بین ارکان رقابت پذیری و کارآفرینی تعامل برقرار کرد، و از شرایط متقارن و متناسب رقابت پذیری با کارآفرینی، برای بهبود و اصلاح میزان تولید و اشتغال و درنتیجه افزایش رشد اقتصادی استفاده کرد. ازاین رو، هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثرات متقابل رقابت پذیری و کارآفرینی است که در نهایت این فرآیند منجر به رشد اقتصادی می گردد. در این مقاله از طریق جمع آوری منابع کتابخانه ای و با یک رویکرد توصیفی به ارتباط متقابل ارکان مختلف رقابت پذیری و کارآفرینی، و همچنین اثرات آن ها بر رشد اقتصادی پرداخته می شود. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش، رقابت پذیری می تواند عامل مهمی در توسعه فعالیت های کارآفرینی در داخل کشور استفاده گردد و یکی از عوامل رشد اقتصادی باشد. از حوزه ی اجتماعی، نیز این مطالعه می تواند به دولت ها کمک کند که کدام جنبه ها از سیاست برای فرصت های کارآفرینی مطلوب است و چه عواملی کارآفرینان را تشویق می کند تا در یک اقتصاد رشد کنند. همچنین برای کارآفرینان، این مطالعه از اهمیت برخوردار است زیرا نشان می دهد که کدام جنبه ها در اقتصاد مهم جلوه می کند و باید به سمت کدام یک از نواقص در ابعاد اقتصادی و ارکان رقابت پذیری گرایش پیدا نمایند.
زبان:
فارسی
صفحات:
14 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p1942055 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!