مدل برنامه ریزی دوسطحی پیشنهاددهی قیمت بهینه تجمیع کننده خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله مدلی جهت پیشنهاددهی قیمت یک تجمیع کننده خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع به منظور فروش انرژی V2G ارائه شده است. قیمت پیشنهادی تجمیع کننده جهت فروش V2G از طریق مدل مسئله بهینه سازی دوسطحی میان بهره بردار مستقل شبکه توزیع (DSO) و تجمیع کننده خودروهای الکتریکی و با استفاده از مفهوم مسئله تئوری بازی استکلبرگ تعیین می گردد. در مدل دوسطحی پیشنهادشده، تجمیع کننده خودروهای الکتریکی قیمت پیشنهادی فروش V2G و برنامه ریزی شارژ و دشارژ خودروها را باهدف بیشینه نمودن سود خود در سطح بالای مسئله ارائه می دهد. از سوی دیگر در سطح پایین مسئله، بهره بردار شبکه توزیع با توجه به قیمت پیشنهادی تجمیع کننده و قیمت بازار برق و باهدف کمینه سازی هزینه ها، برنامه ریزی جهت تعیین سهم تامین انرژی موردنیاز خود از شبکه سراسری یا تجمیع کننده خودروهای الکتریکی را انجام می دهد. در نقطه تعادل این بازی، قیمت پیشنهادی تجمیع کننده و انرژی موردنیاز بهره بردار شبکه جهت دریافت از V2G و شبکه سراسری تعیین می گردد. با استفاده از شرایط بهینگی کیروش کاهن تاکر مسئله بهینه سازی دوسطحی پیشنهادی به یک مسئله ریاضی تک سطحی غیرخطی با شرایط مساوی تبدیل می شود. نتایج عددی به دست آمده جهت بررسی کارایی مدل پیشنهاددهی قیمت تجمیع کننده خودروهای الکتریکی تحلیل شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1699 تا 1709
لینک کوتاه:
magiran.com/p1942455 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!