بررسی روش های شبیه سازی گوسی منقطع و چندگوسی منقطع در شبیه سازی محیط های رسوبی

پیام:
چکیده:

مدل‌سازی مناسبمحیط‌های رسوبی از اهمیت بسیار بالایی در اکتشاف نفت و گاز برخورداربوده چراکه این امکان را به زمین‌شناسان می‌دهد تا رفتار سیستم های زمین را مورد تجزیه و تحلیل قراردهد. بدین ترتیب،با بکارگیری سناریوهای مختلف تصمیم‌های مهم درجهت مدیریت محیط‌های رسوبی امکان‌پذیر می شود. امروزه روش‌هایزمین‌آماری کاربرد گسترده ای درشبیه‌سازیمحیط های زمینی پیدا کرده است.روش‌هایزمین‌آمار کلاسیک در شبیه‌سازی ساختارهای ناهمگون، محدودیت داشته به طوری که در برخی موارد قادر به شبیه‌سازی صحیح نمی‌باشند؛ اما برخیروش‌های جدید زمین‌آماری نظیر روش شبیه‌سازی گوسی منقطع و چندگوسی، این محدودیت‌ها را نداشته و می تواند در مدل‌سازیمحیط‌های رسوبی ناهمگون و بسیار پیچیده بکار رود.در این تحقیق، ابتدا به بررسی الگوریتم روششبیه‌سازی گوسی ترتیبی پرداخته شدهسپس با بکارگیری روش گوسی منقطع و چندگوسی منقطع، الگوریتم آن‌ روش ها در فضای یک محیط رسوبی پیاده سازی می شود. الگوریتم های بکاررفته در این جا انعطاف‌پذیر بودهبه‌نحویکهبه‌راحتیبا وارد کردن برخی داده های حداقلی، آن را می توان برای پیاده سازیبر مخازن نفتی به‌کار برد. در این کار تحقیقاتیروش‌های گوسی منقطع و چندگوسی منقطع، در مدل‌سازی ساختارهای ناهمگون توانمند دیده شده به طوری که می تواند توصیف مناسبی ازناهمگونی‌های زمینی را نشان دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
60 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p1946717 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!