تاثیر آموزش مستقیم راهکارهای فراگیری جمعی بر نهادینه ساختن استقلال فردی دانشجویان زبان انگلیسی در ایران در انجام سوالات استنباطی خواندن و درک مطلب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
آنچه در سالهای اخیر در حوزه آموزش زبان مشاهده میگردد همانا تغییر ساختاری در نظام آموزشی درجهت دانشجو- محور گردیدن مناسبات آموزشی و کم رنگ نمودن نظام معلم – محور میباشد. این بدان خاطر است که هدف عالی از آموزش بطور اعم، همانا توانمند ساختن فراگیران در تسلط بر روند آموزش خود ایشان و به بیان بهتر پرورش استقلال فردی آنان و آماده ساختن ایشان جهت ایفای نقش در سطح جامعه بدون نیاز به مربی مستقیم و مستمر میباشد. در پژوهش پیش رو سعی گردیده تا با آموزش مستقیم راهکارهای فراگیری جمعی ( بطور مشخص روش استادز) و برسی آن در نهادینه ساختن و ارتقاء مقوله استقلال فردی فراگیران زبان انگلیسی فراکاوی شده تا قدرت استنباط ایشان در درک مطلب مورد سنجش قرار گیرد. پژوهشگران در این تحقیق از رویکرد کیفی و کمی استفاده نمودند تا نتایج عملیاتی تری بدست آید. دوگروه آزمون و کنترل (هریک سی نفر) از دانشجویان سال دوم مترجمی زبان انتخاب گردید و درس خواندن و درک مفاهیم سه را در پانزده جلسه با کتاب " اکتیو ریدینگ 3 " و گروه کنترل به روش سنتی و گروه آزمون با روش "إستادز" که یکی از راهکارهای فراگیری جمعی میباشد آموزش دیدند. در این تحقیق از ابزار استاندارد آزمون، پرسشنامه و مصاحبه در پیش آزمون و پس آزمون استفاده گردید. نتایج حاصله در راستای پژوهشهای صورت گرفته پیشین، تاکید و تایید نمود که از طریق آموزش مستقیم راهکارهای فراگیری جمعی، بطور معناداری استلال فردی دانشجویان زبان انگلیسی در ایران را ارتقاء یافته و توانایی آنان در انجام سوالات استنباطی خواندن و درک مطلب نیز تقویت و افزایش یافته است. البته نتایج مصاحبه انجام شده نیز نکات مهمی را دربرداشته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
49 تا 71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1948566 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!