طراحی یک تقویت کننده ابزاردقیق حالت جریان با CMRR بسیار بزرگ، پهنای باند وسیع، توان مصرفی پایین و ساختاری جدید بر پایه ناقل جریان تمام تفاضلی نسل دوم

پیام:
چکیده:
در این مقاله یک ساختار جدید برای پیاده سازی تقویت کننده ابزاردقیق حالت جریان (CMIA) بر مبنای ناقل جریان نسل دوم تمام تفاضلی (FDCCII) پیشنهاد می شود. این ساختار به دلیل بهره بردن از امتیازهای کار در حالت جریان بر خلاف تقویت کننده های ابزاردقیق حالت ولتاژ نیاز به مقاومت های همجور برای دست یابی به CMRR بزرگ نداشته و به طور ذاتی توانایی بهبود پارامترهای مهم یک CMIA را دارد. همچنین برخلاف سایر انواع جریانی این گروه، استفاده از ساختار تفاضلی تاثیر ناهمجوری بلوک های الکترونیکی در عملکرد آن را کاهش داده است. هر دوی این مزیت ها اندازه و توان مصرفی ساختار را به شدت کاهش و پهنای باند و CMRR مدار را افزایش داده و این مدار را به نمونه ای کم نظیر در عملکرد و انتخابی بسیار مناسب برای مجتمع سازی تبدیل نموده است. در CMIA طراحی شده CMRR به عنوان مهم ترین پارامتر یک تقویت کننده ابزار دقیق با استفاده از یک طبقه تفاضل گیر جریان بهبود داده شده است. طراحی مدار با استفاده از فناوری um 18/0 CMOS تحت ولتاژهای تغذیه V 1± انجام گرفته و عملکرد آن با استفاده از نرم افزار HSPICE در سطح ترانزیستور بررسی شده است. نتایج شبیه سازی مقادیر CMRR برابر dB 4/227 و پهنای باند KHz 98/8، پهنای باند بهره تفاضلی MHz 08/9، ولتاژ آفست خروجی uV 23/2 و توان مصرفی uW 348 می باشد. به عنوان یک امتیاز منحصربه فرد، مقدار CMRR در پاسخ مونت کارلو (که خطاهای فناوری را نیز منظور می نماید) تا dB 68/228 افزایش یافته که به طور نسبی عدم حساسیت ساختار پیشنهادی را به خطاهای فناوری (PVT) به عنوان یک ویژگی بی نظیر تایید می نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
279 تا 284
لینک کوتاه:
magiran.com/p1951441 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!