بهینه سازی فرایند سونوالکتروپرسولفات برای تصفیه شیرابه لندفیل با استفاده از مدل سطح پاسخ

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه COD بعنوان یکی از پارامترهای مهم تصفیه مطرح می باشد. شیرابه پسماند دارای آلودگی بسیار بالایی است که بایستی تصفیه شود. هدف از این مطالعه، بهینه اسزی فرایند سونوالکتروپرسولفات و پیش بینی شرایط بهینه تصفیه شیرابه با مدل رویه پاسخ بود.
روش بررسی
در این مطالعه، از یک محفظه واکنش سونوشیمایی با حجم یک لیتر مجهز به امواج اولتراسونیک با فرکانس ،(4-2)pH و توان 350 وات و دو الکترود آهن و دو الکترود مس، متصل به مولد جریان مستقیم استفاده شد . پارامترهای 70 دقیقه) در مرحله نهایی مورد مطالعه قرار - 3 آمپر) و زمان تماس( 40 -1/ 2 گرمدرلیتر)، جریان الکتریکی مستقیم( 5 - پرسولفات( 1 EDAX بهم راه SEM گرفت. در شرایط بهینه، میزان خوردگی الکترودها و انرژی مصرفی تعیین مقدار گردید. با استفاده از تصاویر خصوصیات لجن قبل و بعد فرایند بررسی شد. FT-IR و 1 گرم در لیتر، جریان / 3، غلظت آنیون پرسولفات برابر 2 / برابر 41 pH
یافته ها
با بهرهگیری از این نرم افزار، شرایط بهینه فرایند در 0/ فرایند 78 R-squared. حذف شد COD 2 آمپر و زمان انجام واکنش 70 دقیقه تعیین شد. در این شرایط 75 درصد / الکتریکی 41 9 کیلووات / 0 گرم و میزان مصرف انرژی 23 / 0 تعیین شد. میزان خوردگی الکترودها در شرایط بهینه 77 / برابر 88 Adj R-squared و تعیین شد. نتایج آنالیزها نیز بیانگر تغییرات در لجن پس از فرایند است و تغییر در سا ختار عناصری COD ساعت بر کیلوگرم ترکیبات شیرابه میباشد. که بارزترین آن افزایش عناصر اکسیژن و آهن در نمونه لجن بعد فرایند بود. است و کارایی فرایند در شرایط بهینه به 75 درصد COD
نتیجه گیری
فرایند سونوالکتروپرسولفات دارای کارایی مناسبی در حذف رسیده است. تغییر شرایط فرایند از حالت بهینه باعث کاهش کارایی فرایند میشود. با استفاده از این مدل می توان با تعداد کم آزمایش، هزینه پایینتر و دقت بالا فرایند را بهینه سازی نمود.
زبان:
فارسی
صفحات:
149 تا 164
لینک کوتاه:
magiran.com/p1954739 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!