بررسی پتانسیل مایعات یونی به عنوان جایگزین احتمالی برای نرم کننده های متداول در پیشرانه ها

پیام:
چکیده:
با توجه به نقش نرم کننده ها در فرآیندپذیری پیشرانه های جامد، در سال های اخیر تحقیقات زیادی بر روی توسعه و بررسی نقش این نرم کننده ها در بهبود خواص پیشرانه ها انجام شده است. از این ترکیبات در فرمولاسیون پیشرانه های دوپایه و مرکب برای بهبود فرآیندپذیری در هنگام تهیه سوخت و در نتیجه ارتقای خواص مکانیکی سوخت استفاده می شود. نرم کننده های پر انرژی، علاوه بر بهبود خواص مکانیکی، موجب افزایش انرژی و بهبود عملکرد انفجاری سوخت می شوند. اگر چه در حوزه نرم کننده ها در سال های اخیر مطالعات زیادی انجام گرفته است، اما با توجه به ساختار پیچیده سوخت های جامد و مکانیسم های مختلفی که برای عمل نرم کنندگی وجود دارد، لزوم طراحی نرم کننده های جدید با خواص پرانرژی و قابلیت برهمکنش با ساختار پلیمری سوخت بسیار محسوس می باشد. اخیرا مایعات یونی و مایعات یونی پرانرژی برای این منظور مورد مطالعه قرار گرفته اند. مایعات یونی با داشتن خواص مطلوبی مانند قابلیت طراحی ساختار، فشار بخار پایین، امتزاج پذیری با ترکیبات مختلف و دارا بودن قابلیت ایجاد پیوند کووالانسی با پلیمر، از پتانسیل مناسب به عنوان جایگزین مناسبی برای نرم کننده های متداول را دارا می باشند.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p1955590 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!