تاثیر تعامل برون سازمانی روسای کلانتری ها بر ارتقاء امنیت عمومی تفرجگاه های شهری کرمانشاه

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تاثیر تعامل برون سازمانی روسای کلانتری ها بر ارتقاء امنیت عمومی تفرجگاه های شهرستان کرمانشاه انجام شد؛ بی توجهی به این موضوع می تواند در ناکارآمدی عملکرد پلیس و افزایش میزان جرم و ناامنی باوجود افزایش توانمندی های انسانی و فنی موثر باشد.
روش
این مطالعه ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- تحلیلی است که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل روسای کلانتری ها، دادسرای عمومی و انقلاب، شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کرمانشاه به تعداد 141 نفر برآورد و با استفاده از فرمول کوکران 103 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن ازطریق روایی محتوایی و صوری از نوع کیفی بررسی شد و برای بررسی پایایی آن، ضریب آلفای کرونباخ برای همه متغیرها، بالای 7/0 به دست آمد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون رگرسیون خطی و گام به گام بررسی شد.
یافته ها
براساس آزمون رگرسیون خطی ساده، تمام متغیرهای تعامل برون سازمانی روسای کلانتری ها بر ارتقاء امنیت تفرجگاه های شهری در سطح اطمینان کمتر از 05/0 تاثیر دارند. براساس نتایج معادله رگرسیون گام به گام در گام اول ضریب تعیین ارتقاء امنیت تفرجگاه های شهرستان کرمانشاه فقط بر حسب تعامل با دادسرای عمومی و انقلاب 36/0 حاصل شد. در گام دوم، مقدار ضریب تعیین 38/0 به دست آمد که نشان داد تعامل با دادسرای عمومی و انقلاب و شهرداری، هر دو با هم می توانند 38 درصد از تغییرات ارتقاء امنیت تفرجگاه های شهری را تعیین کنند.
نتایج
متغیر تعامل با دادسرای عمومی و انقلاب، سهم بیشتری نسبت به سایر متغیرها در ارتقاء امنیت تفرجگاه های شهر کرمانشاه دارد و در درجه بعدی تعامل با شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری به ترتیب بر ارتقاء امنیت تفرجگاه های این شهرستان تاثیر دارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 76
لینک کوتاه:
magiran.com/p1961281 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!