بهبود شناسایی پراکنش کننده های دائمی با استفاده از قابلیت داده های پلاریمتری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در دهه های اخیر، به منظور تخمین جابجایی سطح زمین با دقت بالا، تکنیک های تداخل سنجی راداری تفاضلی به کار گرفته شده‎اند. در این مقاله روشی برای افزایش تعداد پراکنش کننده های دائمی ارائه شده است، این پیکسل ها با استفاده از استخراج اطلاعات پلاریمتری برای پردازش در تداخل سنجی تفاضلی پیشرفته انتخاب می شوند. هدف از این تحقیق ارائه الگوریتمی برای ارزیابی سهم داده های پلاریمتری در بهبود شناسایی پراکنش کننده های دائمی است. این الگوریتم برای دو نوع معیار انتخاب مختلف فرمول بندی شده است: میانگین کوهرنسی بر روی پشته ای از تداخل نگارها و شاخص پراکندگی دامنه روی پشته ای از تصاویر راداری با دریچه مصنوعی. به منظور بهینه سازی هر دو معیار از روش های مختلفی استفاده شده است و نتایج کلیه روش ها مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته اند. نتایج تجربی استفاده از تصاویر هر چهار کانال پلاریمتری UAVSAR بر روی یک منطقه شهری در ایالت کالیفرنیا بهبود مورد انتظار را نشان داده است. مقایسه تعداد پراکنش کننده های دائمی به کمک اطلاعات هر چهار کانال با انتخاب پراکنش کننده های دائمی با استفاده از کانال های متداول نیز بهبود قابل توجهی را در هر دو معیار انتخاب (کوهرنس مبنا و دامنه مبنا) نشان می دهد. زمانی که از معیار میانگین کوهرنسی برای انتخاب پراکنش کننده های دائمی استفاده می شود، تعداد پیکسل های دائمی انتخاب شده برای یک حد آستانه دلخواه، 63 درصد از تعداد بدست آمده با داده تک کانال HH بیشتر است و زمانی که شاخص پراکندگی دامنه مورد استفاده قرار می گیرد، افزایشی در حدود 6 برابر ایجاد می گردد. درواقع بهبود تعداد و تراکم پراکنش کننده های دائمی باعث ایجاد نقشه های جابجایی با دقت بالاتر و متراکم تر می شود. نتایج حاصل از تحقیق نشان دهنده این است که استفاده از داده های پلاریمتری باعث افزایش تعداد پراکنش کننده های دائمی در مناطق مختلف می شود که این امر برای پردازش در مناطقی که بدلیل عدم همبستگی مکانی-زمانی دچار مشکل هستند، بسیار حائز اهمیت است.
زبان:
فارسی
صفحات:
163 تا 178
لینک کوتاه:
magiran.com/p1964136 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!