ارائه روشی جهت تشخیص بهینه مسیرهای آزمون نرم افزاری با استفاده از الگوریتم های فراابتکاری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در طول تاریخ مهندسی نرم افزار، وجود عیب های نرم افزاری در قلب یک سامانه و عدم پوشش مناسب آن ها قبل از استفاده عملیاتی، اکثر مواقع منجر به وقوع حوادث ناگوار جانی و مالی شده است. آزمونی با پوشش مناسب در سطح کد نرم افزار می تواند از وقوع بسیاری از این حوادث جلوگیری کند. آزمون مسیر مبنا به عنوان قویترین معیار پوشش در آزمون جعبه سفید نرم افزار محسوب می شود. پیش نیاز انجام این آزمون، داشتن مجموعه ای از مسیرهای آزمون است. هرچه تعداد مسیرهای آزمون بیشتر باشد، سطح بیشتری از کد منبع نرم افزار تحت پوشش قرار گرفته و عیوب نرم افزاری بیشتری کشف خواهد شد. در نتیجه یک چالش اساسی قبل از انجام آزمون مسیر مبنای نرم افزار عبارت است از شناسایی حداکثری مسیرهای آزمونی که قابلیت پیمایش داشته باشند. تاکنون کارهایی برای حداکثر نمودن تعداد مسیرهای آزمونی قابل پیمایش از جمله روش GSO انجام گرفته است، اما بررسی نتایج نشان می دهد تعداد مسیرهای آزمونی می تواند بیشتر از آن باشد که در حال حاضر به دست آمده است. یک راه برای این مهم، استفاده از راه حل ترکیبی مبتنی بر دو الگوریتم تکاملی ژنتیک و پرندگان موسوم به EGSO است که در این مقاله پیشنهاد شده است. نتایج ارزیابی ها نشان می دهد که استفاده از EGSO موجب افزایش 91 درصدی تعداد مسیرهای آزمون نسبت به روش GSO شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p1967207 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!