ارزیابی ترمواکونومیک و بهینه سازی تک هدفه و دو هدفه چیدمان های مختلف آب شیرین کن ترکیبی اسمز معکوس و چند مرحله ای با تراکم گرمایی بخار متصل به سیکل توربین گازی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پژوهش حاضر به منظور شناخت ترکیب بهینه ی آب شیرین کن های تبخیری چند مرحله ای با تراکم گرمایی بخار و اسمز معکوس و سیکل توربین گاز انجام شده است. در گام نخست، مدلی جامع برای بخش های مختلف سیکل توسعه یافته و سپس با استفاده از روش ترمواکونومیک وضعیت اقتصادی سیستم مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا شش چیدمان برای ترکیب واحد اسمز معکوس با آب شیرین کن تبخیری چند مرحله ای تعریف شد و دو رویکرد در بهینه سازی مورد توجه قرار گرفت. در رویکرد اول تولید آب شیرین آب شیرین کن تبخیری چند مرحله ای ثابت و در مقدار 70000متر مکعب در روز نگهداشته می شود و تولید آب شیرین کن اسمز معکوس به صورت کسری از آن و در مقادیر % 75% ،50و % 100از تولید آب شیرین کن تبخیری چند مرحله ای در نظر گرفته می شود. در حالی که در رویکرد دوم تولید آب شیرین کن آب شیرین کن تبخیری چند مرحله ای ثابت نبوده و به منظور دستیابی به یک ارزیابی جامع و مطالعه بهتر، قیود مساله بر تولید کل آب شیرین اعمال می گردد. نتایج نشان می دهد که چیدمان اولین بالاترین راندمان اگزرژی و کمترین قیمت آب شیرین را داراست.
زبان:
فارسی
صفحات:
1333 تا 1349
لینک کوتاه:
magiran.com/p1968332 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!