رتبه بندی تامین کنندگان در زنجیره تامین پایدار با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها ‏(مطالعه موردی : شرکت آب و فاضلاب منطقه شش شهر تهران)

پیام:
چکیده:
بحث مدیریت زنجیره تامین از مهمترین بحث های حاضر در سازمان ها می باشد. اما وجود مشکلات متعدد اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی سازمان ها را تشویق به استفاده از مدیریت زنجیره تامین پایدار هدایت نموده است. چون که زنجیره تامین پایدار عبارت است از بهبود عملکرد طولانی مدت زنجیره تامین جهت رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در زنجیره تامین سنتی می باشد. با توجه به اینکه زنجیره های تامین در سال های اخیر به سرعت رشد یافته اند و تنها توجه نمودن بر عملکرد اقتصادی برای بهینه سازی هزینه ها نمی تواند سبب توسعه پایدار در زنجیره تامین شود لذا تاثیر فعالیت های گوناگون درگیر در زنجیره تامین بر زندگی اجتماعی و مسایل زیست محیطی که منجر به توسعه پایدار می گردد را نیز باید در نظر گرفت. در این تحقیق هدف ارزیابی و رتبه بندی تامین کنندگان زنجیره تامین پایدار با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها می باشد. به اینصورت که ابتدا با استفاده از مطالعات قبلی در این حوزه به شناسایی متغیر های مهم انتخاب تامین کنندگان زنجیره تامین پایدار با توجه به سنجه های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی برای شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 می پردازیم. بعد از آن با توجه به مصاحبه با خبرگان این حوزه شاخص ها را کاهش دادیم. در نهایت با استفاده از مدل های تحلیل پوششی داده ها (DEA) به رتبه بندی تامین کنندگان زنجیره تامین پایدار شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به عنوان جامعه آماری مورد مطالعه پرداختیم.
زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 52
لینک کوتاه:
magiran.com/p1973217 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!