بررسی فرهنگ تفکیک زباله در بین دانشجو معلمان مرکز آموزش عالی شهید رجائی اصفهان

پیام:
چکیده:
پیشرفت تکنولوژی، تغییر الگوی مصرف و رشد روزافزون جمعیت منجر به تولید بیش ازحد زباله شده است. بدون شک، تولید انواع پسماند و زباله یکی از مهم ترین مشکلات زیست محیطی عصر حاضر است که وضعیت بهداشت و سلامتی افراد جامعه را در معرض خطرات و زیان های فراوانی قرار داده است. دراین بین، مدیریت پسماند و تفکیک زباله می تواند از آسیب های زیست محیطی و بهداشتی آن بکاهد و سبب ارتقاء سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شود. به همین دلیل، پژوهش حاضر باهدف سنجش میزان مشارکت دانشجو معلمان مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان در طرح تفکیک زباله از مبدا انجام شد. جامعه آماری موردنظر، کلیه دانشجو معلمان این مرکز بودند که ازاین بین، تعداد 263 دانشجو، پرسش نامه مربوط به نظرسنجی طرح تفکیک زباله از مبدا را پر نمودند. داده های پژوهش با نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. درنهایت، نتایج تجزیه وتحلیل آماری در دو قسمت جداگانه آمار توصیفی و آمار استنباطی بررسی شد و سطح معنی داری، P<0/05 در نظر گرفته شد. نتایج به دست آمده حاکی از تعهد دانشجویان به حفظ و نگهداری محیط زیست و توجه متوسط آنان در زمینه همکاری و مشارکت در حفظ محیط زیست است.
زبان:
فارسی
صفحات:
980 تا 991
لینک کوتاه:
magiran.com/p1976344 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!