نگرش زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی درباره آموزش و یادگیری تلفظ

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
از عوامل اساسی در آموزش تلفظ که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می­شود [بررسی] نگرش زبان آموزان به آموزش و یادگیری تلفظ است. آشنایی با این عامل به زبان آموزان و معلمان کمک می­کند تا به اهداف خود در زمینه یادگیری و آموزش زبان دست یابند. در این پژوهش، باورها و عقاید 195 زبان آموز ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی درباره جنبه های مختلف آموزش و یادگیری تلفظ بررسی شده است. زبان آموزان به پرسشنامه برخط(آنلاین) حاوی 30 پرسش در مقیاس لیکرت که دیدگاه های آنها را در خصوص اهمیت کلی آموزش تلفظ، نوع برنامه درسی، طراحی کلاس های مربوط به تلفظ، معرفی ویژگی های تلفظ، روش های تمرین این ویژگی ها و نقش تصحیح اشتباه­ها در تلفظ زبان بررسی می کرد، پاسخ دادند. برای تقویت یافته های حاصل از تحلیل پرسشنامه، با تعدادی از زبان آموزان به عنوان نمونه ای از شرکت کنندگان درباره ابعاد مختلف تلفظ که در پرسشنامه محوریت یافته بود، ، مصاحبه کردند. مطابق نتایج، از دید بیشتر شرکت کنندگان یادگیری و آموزش تلفظ در محیط های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چرا که به آنها در برقراری ارتباط موثرتر کمک می کند. زبان آموزان، همچنین در مورد آموزش تلفظ، عمدتا برنامه ی آموزشی ساختارمدار را بر فعالیت محور ترجیح می دادند، اما درباره اینکه آیا ویژگی های تلفظ به صورت انفرادی یا در زمینه­های ارتباطی آموزش داده شود، و اینکه معلم یا همسالان اشتباه تلفظ آنها را اصلاح کند ، دیدگاه های متفاوتی داشتنداز یافته های این پژوهش می­توان در پارادایم های کنونی آموزش و یادگیری و برنامه­ریزی آموزشی تلفظ زبان انگلیسی استفاده نمود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
221 تا 251
لینک کوتاه:
magiran.com/p1983922 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!