تاثیر راند بالینی بر بیماران بخش های داخلی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: دیدگاه تیم مراقبت

پیام:
چکیده:
مقدمه
راند بالینی به عنوان یکی از روش های آموزش بالینی، می تواند سبب بروز احساس نامطلوب در بیماران شود و تیم درمانی می توانند این مشکلات را گزارش نمایند. هدف از این مطالعه، تعیین تاثیر راندهای بالینی بر بیمار از دیدگاه تیم ارائه دهنده خدمات درمانی است.
روش ها
این مطالعه توصیفی- مقطعی در سال 1385 بر روی 150 نفر از کادر درمانی و تیم مراقبت، شامل کارآموزان، کارورزان و پرستاران بخش های داخلی بیمارستان های آموزشی اصفهان که به صورت آسان انتخاب شده بودند انجام گرفت. پرسشنامه ای که شامل مشخصات دموگرافیک و نظرات تیم مراقبتی در مورد شیوه برگزاری راند، سیاهه اتفاقات تجربه شده توسط بیمار، و نظرات کادر درمانی در مورد احساس بیماران به روند راند بالینی بود، به صورت خودایفا توزیع شد. داده ها با نرم افزار SPSS به صورت توزیع فراوانی پاسخ ها، میانگین و انحراف استاندارد تجزیه و تحلیل و مقایسه ها با ANOVA انجام شد.
نتایج
تیم درمانی معتقد بودند که بیشترین رضایت بیماران از انجام اعمال توسط کارورز و دستیار، دقت و پی گیری در کارهای درمانی، نتیجه کلی بستری، و طول مدت ویزیت بود. کمترین رضایت بیماران از تعداد افراد معاینه کننده، طول مدت تماس بیمار با پزشک اصلی، توضیح در مورد بیماری و نظرخواهی از بیمار در تصمیمات طبی بود.
نتیجه گیری
به نظر تیم مراقبتی، نحوه فعلی انجام راند بالینی می تواند سبب بروز نارضایتی در بیماران شود و آثار نامطلوبی داشته باشد. بازنگری و اصلاح روند کنونی راند بالینی می تواند این فرایند را بهبود بخشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p452285 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!