بررسی تاثیر تزریق پیلوریک سم بوتولینوم A در مبتلایان به بیماری ریفلاکس معده به مری مقاوم به درمان همراه با تاخیر در تخلیه معده

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
بیماری افراد مبتلا به ریفلاکس معده به مری که به درمان مهارکننده های پمپ پروتون (PPI) پاسخ نمی دهند، اغلب به عنوان ریفلاکس مقاوم نامیده می شود. ریفلاکس مقاوم، وضعیت پیچیده ای است که اغلب برای آن درمان قطعی وجود ندارد. یکی از اتیولوژی های احتمالی ریفلاکس مقاوم به درمان، تاخیر در تخلیه معده است. ما برای اولین بار این فرضیه را برای آزمون عنوان کردیم که تزریق سم بوتولینوم به داخل پیلور، می تواند از طریق تسریع در تخلیه معده، علایم ریفلاکس مقاوم به درمان و تاخیر در تخلیه معده را تسکین دهد.
روش بررسی
سیزده بیمار مبتلا به ریفلاکس مقاوم به درمان که در سنتی گرافی در تخلیه معده خود تاخیر داشتند، بعد از تعیین اسکور علایم بالینی، تحت آندوسکوپی و تزریق پیلوریک بوتولینوم قرار گرفتند.
یافته ها
در اغلب بیماران تزریق بوتولینوم به طور قابل توجهی باعث بهبود علایم مربوط به گاستروپارزی و ریفلاکس شد، ولی طول مدت تسکین علایم، نسبتا کوتاه بود. در اسکور کلی ریفلاکس (قبل درمان) پاسخ دهنده های به درمان به طور قابل توجهی بالاتری بود.
نتیجه گیری
تمامی بیمارانی (به جز یک بیمار) که علایم گاستروپارزی آنها بهبود یافته بود، در علایم ریفلاکس هم پاسخ نشان دادند؛ به طوری که بهبود در علایم ریفلاکس، به موازات بهبود در علایم گاستروپارزی و تسریع در تخلیه معده انجام گرفت که این موارد موجب تایید فرضیه اولیه ما می شوند. ما معتقد هستیم که پاسخ اولیه به تزریق بوتولینوم می تواند پیش بینی کننده پاسخ بعدی به جراحی (پیلوروپلاستی یا پیلورومیوتومی) به دنبال عود علایم باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
161
لینک کوتاه:
magiran.com/p503272 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!