تیروپلاستی با استفاده همزمان از ایمپلنت سایلاستیک و Gore-Tex

نویسنده:
پیام:
چکیده:
مقدمه
تیرو پلاستی نوع I روش انتخابی برای درمان عدم کفایت گلوت ناشی از فلج طناب یک طرفه است. جهت مدیالیزاسیون طناب صوتی حقیقی از ایمپلنت های مختلف نظیر سایلاستیک، هیدروکسی آپاتایت متراکم و Gore–Tex به طور معمول استفاده می شود.
روش کار
در این مطالعه از ایمپلنت سایلاستیک block وGore–Tex به طور همزمان استفاده شده است. 9 بیمار که به علل عوارض عمل جراحی قلب باز، تیروئید کتومی و ایدیوپاتیک دچار فلج یک طرفی طناب صوتی حقیقی شده بودند تحت عمل جراحی با این روش قرار گرفتند. نتایج به دست آمده با 6 بیماری که تنها از ایمپلنت سایلاستیک استفاده شده مقایسه شده است.
نتایج
9 بیمار مورد مطالعه به طور متوسط مدت 9 ماه پی گیری شدند. 5 بیمار بهبودی صدای عالی داشتند و در 4 مورد بهبودی صدا در حد خوب بود. در 6 بیماری که تنها از ایمپلنت سایلاستیک استفاده شده بود، تنها یک بیمار بهبودی کامل صدا داشت و 5 مورد دیگر دیس فونی داشتند.
نتیجه گیری
با توجه به این که در این روش ایمپلنت سایلاستیک تنها یک بار در غضروف تیروئید تعبیه می شود و حداکثر مدیالیزاسیون طناب صوتی حقیقی با وارد کردن نوار Gore-Tex بین غضروف و ایمپلنت سایلاستیک، به دست می آید، لذا از دستکاری اضافی جلوگیری کرده و زمان عمل جراحی کاهش می یابد و این خود موجب کاهش ادم در طناب صوتی شده، قضاوت دقیق تر درباره بهبودی صدا بعد از عمل را ممکن می سازد. به نظر می رسد استفاده از این تکنیک با توجه به کاهش دستکاری و کاهش طول مدت عمل جراحی و در نهایت مدیالیزاسیون مناسب، موجب نتایج بهتریدر مقایسه با استفاده تنها از ایمپلنت سایلاستیک می شود و همچنین انجام عمل را از نظر تکنیکی آسان تر می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
171 تا 174
لینک کوتاه:
magiran.com/p514694 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!