گروه بندی اقتصادی کاربرد صنوبرهای کم قطر در صنایع تخته خرده چوب و تخته لایه

پیام:
چکیده:

علی بیات کشکولی، عضو هیات علمی دانشگاه زابل،گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ سعید امیری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گروه علوم و صنایع چوب و کاغذمهد ی فائزی پور، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گروه علوم و صنایع چوب و کاغذکاظم دوست حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گروه علوم و صنایع چوب و کاغذچکید هچوب های گرد کم قطر به خاطر کمبود چوب های قطور در صنایع چوب مصرف می شوند. گرد ه های صنوبر کم قطر (کمتر از 30 سانتی متر) استفاده می کنند. شرایط کارخانه های استان آذربایجان شرقی کاربرد بهینه این نوع چوب ها را مشکل کرد هاست. از این رو این تحقیق بر روی گونه تبریزی و در صنایع تخته خرد ه چوب و تخته لایه استان آذربایجان شرقی انجام شد. حال سوال اساسی این است که آیا کاربرد این نوع چوب ها در صنایع تخته خرد ه چوب و تخته لایه از نظر معیارهای حسابد اری، درجه بندی اقتصادی می شوند؟ با عنایت به این سوال، روش شناسی تحقیق تحلیلی و تخمینی بود ه و با استفاده از تکنیک های - برآورد مهند سی، تجزیه و تحلیل حسابد اری، تجزیه تحلیل رگرسیونی هزینه ها، به آزمون سوال پرد اخته شد. تمام معیارهای حسابد اری اهمیت گروه های قطورتر را نشان می د هند، چون با افزایش قطر، سرعت تولید و حریم اطمینان و شانس ادامه حیات در دوره های رکود بیشتر می شود. اگر هدف کارخانه تخته لایه تولید مغزی و کسب سود حد اکثر با گروه های کم قطرتر باشد، باید از گروه تا 15 سانتی متر به جای گروه 01/ 15 تا 20 سانتی متر استفاده کند. به طور کلی گروه بندی یا درجه بندی اقتصادی به ترتیب مطلوبیت به شرح زیر می باشد گروه یا درجه یک؛ 01/ 25 تا 30 سانتی مترگروه یا درجه دو؛ 01/ 20 تا 25 سانتی مترگروه یا درجه سه؛ 01/ 15 تا 20 سانتی مترگروه یا درجه چهار؛ تا 15 سانتی مترترویج سیستم های فنآوری شده بومی مانند سیستم تولید ی سیار کوچک با توانایی و بازد ه و سرعت تولید مناسب، باعث اقتصادی ترشد ن گروه های کم قطرتر صنوبر مانند گروه های قطورتر می شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
87
لینک کوتاه:
magiran.com/p724258 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!